Celkem proteklo českými médii za prvních deset měsíců 58,283 miliardy korun, což je o téměř patnáct procent více než loni. Nejsilnějším médiem a také médiem s největším meziročním nárůstem zůstává televize, ve které inzerenti utratili podle monitoringu hrubých příjmů společnosti Nielsen Admosphere 33,139 miliardy korun, tedy o devatenáct procent více než loni.
ZÁŘIJOVÁ DATA: Za první tři kvartály přesáhly investice do médií padesát miliard korun
Druhým nejsilnějším mediatypem zůstává printová reklama, ve které zadavatelé do letošního října zakoupili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 15,266 miliardy korun, což je o více než devět procent více než loni a o skoro osmnáct miliard korun méně, než se utratilo v televizi. Loni tvořil rozdíl v investicích do televizní a tiskové reklamy necelých čtrnáct miliard korun.
SRPNOVÁ DATA: Reklamní výdaje nadále rostou, nejméně roste tisk a outdoor
Závěr tabulky tvoří rozhlasová a outdoorová reklama, jejichž rozestup se meziročně také mírně zvýšil. Za rozhlasové spoty utratili zadavatelé letos 5,63 miliardy korun, tedy o více než deset procent více než loni. O necelých 1,4 miliardy korun méně pak padlo na inzerci na monitorovaných venkovních plochách. Loni dělilo oba mediatypy 1,176 miliardy korun.
Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za leden až říjen 2015 a 2016 (klikněte pro zvětšení).
Během října si média rozdělila osm miliard
Během října proteklo sledovanými médii inzerce za osm miliard korun podle ceníkových cen, tedy o téměř osm set milionů korun více než loni v říjnu. Více než polovinu z této částky, necelých pět miliard, spolkla televizní reklama. Oproti loňskému říjnu si televizní stanice polepšily o více než patnáct procent.
Necelé dvě miliardy korun si v říjnu odnesla tisková média, což je oproti loňskému roku nárůst o 2,7 procenta. Jediný meziroční pokles vykázala rozhlasová reklama, která v říjnu vybrala o dvanáct milionů méně než loni. Nejslabší outdoorová reklama si meziročně polepšila o téměř sedmnáct procent a v říjnu jí proteklo 540 milionů korun.