Hlavní navigace

Za tři čtvrtě roku proteklo médii téměř šedesát miliard korun, meziročně se nedaří venkovní a tiskové reklamě

Jan Brychta

UVNITŘ TABULKY – Meziročně si sledovaná média v reklamních příjmech za celý rok polepšila o více než devět procent.

Doba čtení: 2 minuty

V průběhu prvních devíti měsíců si sledovaná média přišla na 59,64 miliardy korun, což je ve srovnání s necelými 55 miliardami minulý rok nárůst o 9,1 procenta. Ze sledovaných mediatypů si tradičně nejlépe vedla televizní reklama, kterou v letošním roce proteklo zatím 32 miliard korun, tedy skoro o čtyři miliardy více než v loňském roce.

SRPNOVÁ DATA: V srpnu si sledovaná média přišla na více než pět miliard, pokles hlásí jen printové tituly

Naopak nejmenší nárůst celoročních příjmů vykázala tisková inzerce, jejíž příjmy v celkové hodnotě 13,6 miliardy znamenají nárůst o pouhých 1,4 procenta. Dařilo se ale bannerové reklamě, která si celkem přišla na téměř pět miliard korun a meziročně si tak polepšila o více než deset procent.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za leden až září 2016 a 2017

Polepšila si i rozhlasová reklama, jejíž příjmy za prvních devět měsíců letošního roku překonaly hranici pěti miliard a oproti loňskému roku narostly o více než šest procent. Své příjmy navýšila i oblast venkovní reklamy, která si přišla na 3,8 miliardy korun, tedy o více než tři procenta více než v loňském roce.

V září se nedařilo tisku ani outdooru

Za září si sledované mediatypy přišly celkem na více než osm miliard korun, ve srovnání s loňskými 3,9 miliardy korun si tedy polepšily o téměř osm procent. Příjmy nejsilnějšího mediatypu, tedy televizní reklamy, se navýšily skoro o šestnáct procent, když v září prodaly televizní stanice reklamní spoty v hodnotě téměř čtyři a půl miliardy.

ČERVENCOVÁ ANALÝZA: Ve srovnání s loňským červencem stagnuje reklama v tištěných médiích

V meziročním srovnání se nedařilo tiskové inzerci, kterou během září proteklo 1,93 miliardy korun, tedy ve srovnání s necelými dvěma miliardami korun minulý rok o více než tři procenta méně. Růstový trend si naopak uchovala internetová reklama, jejíž zářijové příjmy překonaly hranici šesti set milionů korun a navýšily se tak o více než šest procent.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v září 2016 a 2017.

Na své si přišli i prodejci rozhlasové reklamy, jejíž hodnota za září přesáhla částku 755 milionů korun, což je ve srovnání s loňským zářím nárůst přesně o sedm procent. Do záporných čísel se naopak dostal segment venkovní reklamy, kterému se povedlo umístit reklamní plochy v hodnotě 477 milionů korun, což je ve srovnání s objemem prodaných ploch během loňského září pokles o více než šest procent.

Našli jste v článku chybu?