Podle deníku Lidové noviny by se měla ještě v lednu, konkrétně 26., projednat novela zákona umožňující tzv. product placement, zjednodušeně řečeno propagování určitých výrobků přímo v pořadech jako součást děje (seriály, filmy apod.). Česká televize i Nova již s tímto počítají a jsou na uvedení novely do praxe připraveny.
K TÉMATU: Reklama v pořadech zatím neplatí. Jak se zařídí televize?
V případě, že však zákon nebude přijat, záleží na tom, jak se k němu postaví Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Ta doposud tuto formu propagování výrobků považuje za skrytou reklamu. Televizní stanice v Evropské unii mohou tzv. product placementu využívat od druhé poloviny loňského prosince. Umožňuje jim to evropská směrnice z roku 2007. V České republice však dokument ještě nebyl schválen.
Jak se české televize připravují na uplatňování product placementu, se můžete dočíst v zítřejším článku na DigiZone.cz