Hlavní navigace

Zásilkovna pokračuje dál na jihovýchod. Chystá se na Rumunsko

Jan Beránek

Dvacet milionů potenciálních zákazníků v Rumunsku je pro Zásilkovnu lákavých i přesto, že jde o rozvojový trh.

Sousední země už má Zásilkovna obsazené a dobrodružnější expanzi chystá spíš směrem na východ než na západ. První části rumunské sítě se otevřou ale nejdříve na podzim. 

„Rumunsko je velký a zajímavý trh, který se rychle vyvíjí. E-commerce zde ale zdaleka není tak rozvinutá jako v dalších zemích, kde Zásilkovna působí,“ říká zakladatelka služby Simona Kijonková s tím, že nový trh má samozřejmě klady i zápory. 

„Na rozdíl od Polska nebo Německa tu nebude taková konkurence, ale na druhou stranu rumunský zákazník ale zatím nezná systém výdejních míst, ke kterému tak může pociťovat určitou nedůvěru,“ dodává. 

CIF17_Rabaino_Lupa

Rumunsko vyšlo Zásilkovně z letošní analýzy jako jedna z nejzajímavějších destinací pro jejich klienty. Obrat rozjíždějící se rumunské e-commerce scény se loni pohyboval kolem 1,1 miliardy eur, ale ve dvacetimilionové zemi je velký prostor pro růst. Naděje na rychlý nástup dodávají zkušenosti z Maďarska. To totiž po čtvrt roce fungování tvoří už 12 % zahraniční logistiky. 

Zásilkovně posiluje i konkurence. Uloženka.cz totiž získala partnera v podobě investiční skupiny Rockaway, která jim má pomoci s expanzí na nové trhy. Už příští rok by se tak Uloženka chtěla rozšířit do zahraničí a přijít s novou  nabídkou. Šéf firmy Petr Lundák slibuje finanční i listovní služby. V horizontu dalších dvou let by svou firmu rád viděl uhnízděnou i v okolních zemích, převážně tedy na východ. 

Našli jste v článku chybu?