Televize Z1 začala přesně před rokem vysílat a stala se tak druhou zpravodajskou stanicí v Česku (po veřejnoprávní ČT 24) a první komerčním kanálem tohoto typu v éteru. V současné době vysílá Z1 24 hodin denně v širokoúhlém formátu 16:9 a průzkumy jí přičítají sledovanost 150 tisíc diváků denně. Za své stěžejní pořady považuje stanice Interview B.T. s kontroverzní moderátorkou Barborou Tachecí a diskusi To říkáte vy!
ZAVZPOMÍNEJTE: Z1 možná změní vedení. Majiteli se nelíbí, v jakém je stavu
„Z ekonomického hlediska poznamenala náš vstup na trh poměrně výrazně světová finanční krize a propad inzertních příjmů, který postihl všechny média. Rozkolísání trhu pro nás ale na druhé straně znamená výzvu, příležitost, jak nabídnout našim klientům nové služby, které by za normální situace získávaly jejich důvěru delší dobu,“
konstatoval při této příležitosti generální ředitel televize Z1 Martin Mrnka. Ode dneška rozšíří programové schéma tohoto kanálu také několik nových pořadů. Půjde o Slídili, Tramtárii nebo formát Netem světem.
ČTĚTE TAKÉ: Z1 potřebuje změnit filozofii, připouští Patrik Tkáč z J&T
Přesto, že podle oficiálních materiálů je stanice se svým fungováním spokojena, partner finanční skupiny J&T, která vlastní zpravodajsko-publicistickou televizi Z1, nedávno v rozhovoru pro slovenské Hospodárske noviny připustil, že tento kanál by mohl dokonce skončit, pokud nebude vykazovat potřebné parametry. Nemůžeme její profil změnit úplně, ale lze ji dělat bulvárněji. Můžeme tam dát větší prostor diskuzi, a nebo větší podíl do češtiny překládaných zpráv ze světa. Mám i pocit, že jsme v Z1 neudělali dost pro diváky z investorské obce,
uvedl Patrik Tkáč, spolumajitel investiční skupiny J&T.
Rozhovor o prvním roce existence Z1 s jejím generálním ředitelem Martinem Mrnkou čtěte již zítra na DigiZone.cz.