Česká tisková kancelář (ČTK) v uplynulých dnech nasadila nový design svých internetových projektů. Kromě oficiální prezentace na ctk.cz byl nasazen nový design i na zpravodajském serveru České noviny a na jeho sesterských serverech Finanční noviny a Sportovní noviny. Původní design byl už notně omšelým. Nová podoba má zpřehlednit navigaci a nově uspořádat obsah. Zatím jsou ale vidět i některé nedodělky jako třeba nefunkční odkaz na RSS kanály.
S návrhem nám pomohla specializovaná poradenská firma Dobrý web. Na základě jejích analýz a doporučení vznikla nová podoba novin. Grafiku jsme svěřili teplické agentuře Thomas,
uvedl šéfredaktor serverů Karel Petrák v newsletteru ČTK. Na úvodní stránce je k vidění tagcloud a o prohledávání se stará Google, který nedávno nasadilo třeba i slovenské SME a u nás prohledává například iDnes.
Jednotlivé servery jsou odlišeny barevným motivem a mají vlastní logo. Magazín Českých novin a sekce iPoint dostaly místo v hlavní navigaci. „Postavili jsme tyto sekce opticky na úroveň jejich mateřských serverů. Tento krok byl reakcí na zájem našich čtenářů. Často vyhledávané informace tak budou mít rychleji po ruce,“
říká Karel Petrák.
NetMonitor naměřil, že na České noviny v červenci zavítalo 226 693 reálných uživatelů. Finanční noviny pak 170 458 reálných uživatelů a konečně Sportovní noviny 46 737 reálných uživatelů. Servery ČTK tak evidentně nepatří k nejnavštěvovanějším českým stránkám svého druhu.