Hlavní navigace

Zpravodajskou televizi Z24 chce Milkovics rozjet do dvou měsíců, v květnu vyjde stejnojmenný týdeník

6. 4. 2017
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: Jan Brychta
UVNITŘ GALERIE – Dvojice mediálních podnikatelů Vladimír Železný a Pál Milkovics představila společný projekt zpravodajské televize Z24. Vysílat chce i pozemně, zatím ale nezažádala o licenci.

O vzniku zpravodajské televize Z24 v režii podnikatele Pála Milkovicse, který stojí za stanicemi Mňau a Mňam, se hovoří už od loňského léta, posledních několik měsíců probublávaly na povrch informace o spolupráci se zakladatelem televize Nova a někdejším europoslancem Vladimírem Železným. Na dnešní tiskové konferenci pak oba jmenovaní představili základní parametry chystaného kanálu. Vysílat by měla do dvou měsíců, obsadit chce hned tři mediatypy, kromě televize i internet a tisk.

PSALI JSME: Milkovics upřesnil podobu plánované třetí stanice, mělo by jít o zpravodajský kanál

Nejprve časopis, potom celý svět

Spuštění televize Z24 by mělo předcházet květnové vydání stejnojmenného týdeníku. Pro začátek počítám s patnácti tisíci výtisky, do září chceme dosáhnout padesáti tisíc předplatitelů, plánuje Milkovics. Jako distribuční cestu zvolil zasílání poštou zájemcům, kteří o jeho zasílání projeví zájem a udají kontaktní adresu. 


Autor: Z24

Na tiskové konferenci prezentovaná titulní strana chystaného týdeníku Z24.

S propagací nového magazínu chce Milkovics začít příští týden, hlavním propagačním kanálem by měla být sociální média. Jako inspiraci uvádí Milkovics nový magazín televize Mňam, který by měl poprvé vyjít v tomto týdnu a o jehož zasílání už projevilo zájem patnáct tisíc kulinářských čtenářů.

Parlamentní listy? Spíše Fox News…

V úvodu tiskové prezentace zaznělo z úst obou aktérů několikrát slovo politická korektnost. Musíme být objektivní, ale ne nutně politicky korektní, protože politická korektnost je někdy na překážku objektivnosti. Chceme dát prostor všem názorům, uvedl Milkovics. Politická korektnost je strach říkat pravdu, který je příznačný pro veřejnoprávní média. Nabízejí příliš mnoho informací a ze své zkušenosti vím, že zbytečně moc souvislostí diváka spíše mate, dodal Železný.


Autor: Karel Choc

Pál Milkovics a Vladimír Železný na dnešní tiskové konferenci.

Jako reakce na tato prohlášení zaznělo z publika přirovnání k podobně profilovaným Parlamentním listům. Ty ve své reakci označil Železný za úspěšné, jako inspiraci ale uvedl spíše přístup stanice Fox News. Ideálním modelem je jednoduchý formát televize Mňau, tvořený diváky, dodal Železný.

Pět segmentů dne a non stop vysílání

Zpravodajský kanál Z24 by měl nabízet non stop vysílání 24 hodin denně a sedm dní v týdnu kontinuální a živé zpravodajské vysílání. Denní režim by měl být rozdělen do pěti segmentů a začínat v šest hodin ráno, důraz chce Milkovics klást na večerní prime time. Každý den by měly být připraveny tři nebo čtyři videotýmy, vybavené mimo jiné i drony. Milkovics si klade za cíl být na místě událostí jako první. 


Autor: Karel Choc

Vladimír Železný na tiskové konferenci v pražské galerii Zlatá husa.

Železný dodal, že v žádném případě nehodlá budovat zpravodajskou síť. Ta dnes existuje a tvoří ji internet, sociální média a jejich uživatelé, vysvětlil Železný. Současné televize podle něj ignorují vývoj posledních dvaceti let. Chceme nechat na divákovi, aby si udělal názor a ten nám případně sdělil. Chceme se soustředit na zprávy bez zbytečné omáčky a zahlazování hrbolků, které je typické nejen pro veřejnoprávní média, ale stává se bohužel typickým jevem i pro ostatní média. 

Jako další prioritu jmenoval Železný razantnost. Naším cílem je oslovit razantnější část diváků, kteří dnes spoléhají na Českou televizi. Ale obecně hovořit u zpravodajství o cílových skupinách není příliš vhodné, protože zprávy zajímají každého, myslí si Železný.

Start do dvou měsíců, licenci do dvou týdnů

Podle Milkovicsova vyjádření by měla televize Z24 zahájit své vysílání v horizontu dvou měsíců. Zatím jsme nezažádali o vysílací licenci, protože čekáme na výsledky jednání s operátory zemského vysílání. Předpokládám, že žádost k vysílací Radě podáme do dvou týdnů a během dvou měsíců začneme vysílat, plánuje Milkovics. Uvědomuje si, že v DVB-T není v tomto okamžiku prostor pro nový celostátní program, ale věří, že se kanál Z24 do pozemního vysílání prosadí.


Autor: Karel Choc

Pál Milkovics se netají ambiciózními plány do budoucna.

Vysílat chce také na satelitu, u kterého zmínil jako silného partnera platformu Skylink, v kabelových rozvodech a prostřednictvím IPTV. Díky frekvenčním omezením zatím Milkovics neuvažuje o spuštění vysílání v HD rozlišení, i když vysílací řetězec bude postaven pro vysoké rozlišení a třeba vysílání na internetu v HD by nemělo představovat problém.

Naše tváře? Budete překvapeni!

V současnosti hledá nový projekt ty nejlepší lidi, protože jak uvedl Milkovics, můžete mít super nápady, ale bez lidí jsou k ničemu. Jím připravovaná televize údajně jedná s populárními tvářemi jiných stanic. Budete velmi překvapeni, až je představíme, dodal Milkovics. Celkem by měla stanice Z24 zaměstnat čtyřicet až padesát lidí, z toho by mělo být patnáct nebo dvacet novinářů. 

STANIČNÍ GRAFIKA: Jak bude vypadat nový zpravodajský kanál Z24? Podívejte se na fotogalerii

Každý z pěti segmentů by měl mít vlastní tým a jednoho nebo dva moderátory v podobném režimu, jako funguje rozhlasové vysílání. Stanice také intenzivně hledá vhodné sídlo, jako ideální uvedl Milkovics prostory o rozměrech tři sta až čtyři sta metrů čtverečních.

Sto milionů a za tři roky na nule

Rozjetí televize bude podle Milkovicse stát kolem sta milionů korun, do tří let chce dosáhnout vyrovnaného provozu. Vlastnickou společnost nového kanálů založil investiční fond, Milkovics ale není oprávněn sdělit jména investorů, kterých je údajně více. Prostředky na provoz televize chceme získávat výhradně prostřednictvím reklamy.

ebf - partner 1


Autor: Karel Choc

Závěr tiskové konference.

Železný doplnil, že ve společnosti tvoří minoritu a Milkovics majoritu, přesné rozdělení by mělo být 85 procent pro Milkovicsovu společnost S&P Broadcasting a patnáct procent pro Železného. V každé zemi je aspoň jedna neveřejnoprávní nebo nestátní zpravodajská televize. V České republice je v tomto ohledu nestandardní situace, které chceme využít, řekl závěrem Železný.

Na otázku ohledně nákupu vhodné vysílací techniky Milkovics odpověděl, že prioritní je otázka vhodných prostor. Nákup a dodání techniky je otázka pěti dnů, protože víme přesně, co potřebujeme, dodal Milkovics. V rámci novinářských dotazů došlo i na otázku dluhů zbylých po některých Milkovicsových projektech. V současnosti máme nulové dluhy. Vlastním společnosti, které byly a jsou úspěšné, a také společnosti, které jsou neúspěšné, dodal Milkovics.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).