Na dnešní diskusi sdružení Tuesday Business hovořil generální ředitel Microsoftu ČR Michal Čupa o plánech české pobočky zdvojnásobit do tří let objem svého obchodu. Toho chce Microsoft dosáhnout především zvýšením počtu počítačů v českých domácnostech, na kterých by samozřejmě měly být instalovány Windows. Zatímco totiž v některých parametrech technologické vybavenosti je Česko na špici, je dostupnost domácích počítačů a rychlého Internetu stále nedostatečná.
K tomuto účelu se Microsoft hodlá spojit s poskytovateli připojení a finančními ústavy tak, aby koncový uživatel dostal komplexní balík produktů a služeb – od počítače s rychlým připojením po dostupný splátkový režim. Windows Vista pak bude Microsoft příští rok nabízet domácím uživatelům se zvláštním cenovým zvýhodněním, aby překonal cenovou bariéru pro většinového uživatele. O podpoře informační vybavenosti však Microsoft již jedná i s Evropskou unií, která by podle Michala Čupy mohla nový projekt dotovat ze svých fondů.
Další výrazný posun v tržním podílu by také Microsoftu mělo přinést brzké uvedení herní konzole Xbox.
Vývoj úspěšnosti tohoto záměru bude jistě zajímavé sledovat, protože s podobným nápadem se již „spálil“ Český Telecom. Ten se záměrem prodávat na splátky počítače, doplněné telekomunikačními službami a servisem pro koncového zákazníka, přišel v roce 2003. Již v roce 1999 se však obdobným nápadem zviditelnil (pomocí „červené krabice“) i Contactel, kterému v té době šéfoval právě Michal Čupa.