Hlavní navigace

Yahoo! odvolalo Carol Bartz, bude hledat nového ředitele (či ředitelku)

7. 9. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zlé jazyky tvrdí, že Yahoo! konečně zvládlo mobilní technologie – Carol Bartz odvolali mobilem, ta to okomentovala z iPadu. Skutečnost je taková, že poměrně rychlé odvolání šéfky Yahoo! asi nebylo příliš nečekané- O jejím osudu se spekulovalo minimálně celý poslední rok. Yahoo! se nedaří, ale to je problém táhnoucí se několik posledních let. Trochu překvapující odvolání přesto je, Bartz dostala přes zhruba 75 dny důvěru v hlasování o důvěře.

Zlé jazyky tvrdí, že Yahoo! konečně zvládlo mobilní technologie – Carol Bartz odvolali mobilem, ta to okomentovala z iPadu. Skutečnost je taková, že poměrně rychlé odvolání šéfky Yahoo! asi nebylo příliš nečekané- O jejím osudu se spekulovalo minimálně celý poslední rok. Yahoo! se nedaří, ale to je problém táhnoucí se několik posledních let. Trochu překvapující odvolání přesto je, Bartz dostala přes zhruba 75 dny důvěru v hlasování o důvěře.

Řízením Yahoo! je pověřen dočasně Timothy Morse, do doby než se podaří nalézt nového kandidáta na (sebevražednou) pozici ředitele. Bartz měla podle smlouvy ještě 15 měsíců času na zlepšení pozice Yahoo! a co bylo skutečným důvodem rychlého odvolání není prozatím známo. A je otázkou, zda se vůbec skutečný důvod někdy objeví.

BRAND24

Yahoo! se pokusilo zlepšit pozici dohodou Microsoftu – nasazení vyhledávače Bing.com sice přineslo jisté zlepšení, ale výhodnější je spíš pro Microsoft, než pro Yahoo! Nepříznivé finanční výsledky se podepsaly i na odchodech řady klíčových členů vedení. Celkově je Yahoo! stále pomalou a neflexibilní společností mající kořeny v minulosti – Internet Yahoo! utíká, nové produkty jsou v nedohlednu nebo se spouštějí příliš pomalu. A Yahoo! se, stejně jako většině gigantů dřívějška, stále nepodařilo přizpůsobit proměňujícímu se Internetu – tedy hlavně změnám vyvolaným existenci sociálních sítí a médií.

Yahoo! chybí vize, stejně tak jako vizionář v čele. Někdo kdo by dokázal (opět) nadchnout klienty, zaměstnance, inzerenty ale také uživatele pro „nové“ Yahoo! Timothy Mose je „finančák“ a je velmi málo pravděpodobné, že by mohl Yahoo! kamkoliv posunout. Najít nového ředitele (či ředitelku) nebude jednoduché.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).