Hlavní navigace

Brněnský Codasip získal investici 10 milionů dolarů, připojil se i Western Digital

5. 12. 2018

Sdílet

Karel Masařík, Codasip Autor: Jan Sedlák

Brněnská společnost Codasip získala investici ve výši 10 milionů dolarů. Na investiční sérii A se podílí skupina zahraničních investorů včetně Shenzhen Capital Group, Ventech Capital a strategického investora v podobě Western Digital. Připojilo se také české Credo Ventures.

Codasip první investici získal v roce 2014. Částkou 2,8 milionu dolarů tehdy přispělo právě Credo společně se zakladateli AVG a Avastu. Nových 10 milionů dolarů chce firma využít na rozvoj globálních obchodních aktivit a podpory. Peníze mají jít také do produktového vývoje.

O tom, čím se Codasip zabývá, jsme na Lupě psali. V Brně se vyvíjí procesory postavené na otevřeném standardu RISC-V (instrukční sada, kterou lze volně využívat, podobně jako open source software), které v oblastech jako je internet věcí a podobně soupeří například s ARMem. Codasip je také zakládajícím členem RISC-V Foundation, která má členy jako Google, Qualcomm, Nvidia nebo Samsung.

RISC-V má ambice se dostat do řady produktů. Například Western Digital oznámil, že u svých výrobků začal tato procesorová jádra nasazovat a investice do Codasipu je tak pro něj strategickou záležitostí. V Brně se vedle samotných procesorů pracuje také například na nástroji Codasip Studio, který slouží k návrhu RISC-V procesorů.

Mezi zákazníky Codasipu patří třeba společnost Rambus, která se zabývá vývojem pamětí. Codasip také koncem loňského roku vydal svůj první 64bitový procesor a na rozvoj globálního obchodu najal viceprezidenta ARMu.

„Dnes má ARM asi 77 procent světového trhu s takzvanými embedded procesory. Do pěti let tady budou dva stejně silné ekosystémy – ARM a RISC-V,“ uvedl pro Lupu zakladatel a šéf Codasipu Karel Masařík.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).