Hlavní navigace

Česká televize dokončila přechod na DVB-T2. Vyřídila 23 tisíc dotazů

2. 10. 2020

Sdílet

Kampaň DVB-T2 ČT Autor: Česká televize

Vypnutím DVB-T na vysílačích Zlín-Tlustá hora a Valašské Klobouky-Ploštiny uzavřela Česká televize přechod na nový vysílací standard DVB-T2. Při té příležitosti zveřejnila své ohlédnutí za celým procesem, který začal loni 27. listopadu.

„Změna si vyžádala celou řadu technologických inovací uvnitř televize a investice v řádu stovek milionů ročně, jak v provozu přechodové sítě, tak v nutné obměně vysílání a produkce. Od počátku bylo naším hlavním cílem, aby měli diváci České televize dostatek informací i času se na změnu připravit, a to se povedlo. Byli jsme pro ně hlavním zdrojem informací,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Díky obsáhlé kampani se Česká televize stala pro obyvatele Česka suverénně hlavním zdrojem informací, v průzkumu společnosti Nielsen Admosphere ji takto označil každý druhý respondent (53 %), následovaly komerční stanice (18 %) a České radiokomunikace (4 %). Z výzkumu dále vyplynulo, že 85 % dotazovaných mělo o změně vysílání informace a 94 % se shodlo na tom, že informace byly snadno dostupné a byly prezentovány srozumitelně a jasně.

Aby svým divákům Česká televize změnu co nejvíce usnadnila, spustila vysílání v DVB-T2 pomocí přechodové sítě již na jaře roku 2018, plných dvacet měsíců před prvním vypínáním formátu DVB-T. V tomtéž roce odstartovala intenzivní informační kampaň. 

Diváci se mohli obracet také na Divácké centrum ČT, které vyřešilo přes 23 tisíc telefonických a e-mailových dotazů týkajících se právě přechodu na DVB-T2.

„Přeladění má pro diváky také dva benefity. Všechny regionální zpravodajské relace jsou nyní dostupné celoplošně a je tak na každém, kterou si zvolí ke sledování. Zároveň současný formát všem umožňuje vysílat ve vysokém rozlišení obrazu. Na tuzemském trhu této možnosti zatím využívá pouze Česká televize, která jako jediná poskytuje v HD kvalitě všech sedm programů,“ uzavřel Petr Dvořák.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).