Hlavní navigace

ČTÚ vydal příručku o tom, jak měřit rychlost internetu a jak ji případně reklamovat

Sdílet

David Slížek 30. 4. 2021

S několikaměsíčním zpožděním oproti původním slibům, ale přece: Český telekomunikační úřad (ČTÚ) zveřejnil příručku Rychlost internetu, její měření a reklamace (PDF).

Materiál má zákazníkům poskytovatelů připojení pomoci při pochybnostech, zda jim operátor poskytuje tak kvalitní službu, jakou si od něj koupili. Od ledna 2021 musí poskytovatelé uvádět ve smlouvách reálné rychlosti připojení, kterých může zákazník skutečně dosáhnout. Pokud se realita výrazně liší od slíbené kapacity, má být pro uživatele jednodušší službu reklamovat.

„Inzerovaná rychlost uváděná v obchodní komunikaci či reklamě je většinou rychlost maximální, kterou je poskytovatel schopen dodat. Kvůli mnoha faktorům, které rychlost internetu ovlivňují (kvalita signálu, užívaná technologie, typ koncového zařízení a jeho umístění, sdílení kapacity apod.), může být skutečně dosahovaná rychlost nižší,“ upozorňuje v materiálu úřad.

Příručka obsahuje kromě rad, jak správně změřit rychlost připojení a na co si při měření dát pozor, také informace, kdy může uživatel kvalitu připojení reklamovat a jak má v takovém případě postupovat.

Našli jste v článku chybu?