Hlavní navigace

Nova zahájila rok 2011 nejhorším týdenním podílem v historii: 26,81%

13. 1. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
13. 1. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Nejnižšího týdenního podílu na divácích ve své historii dosáhla v prvním lednovém týdnu televize Nova. Sledovalo ji pouze 26,81 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. Na špatném výsledku Novy se odrazilo rozhodnutí programového oddělení nezařadit hned od začátku ledna další nové díly nekonečného denního seriálu Ulice a ještě úspěšnějšího seriálu Ordinace v růžové zahradě 2.

Průměrný celodenní podíl Novy klesl oproti poslednímu prosincovému týdnu o 1,87 procentního bodu (už o silvestrovském týdnu se Nova propadla pod hranici 30 procent). V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 Novu sledovalo v průměru 30,17 procenta dospělého publika, což bývá podprůměrný výsledek i pro celodenní data. Mírného poklesu se dočkala i Nova Cinema, která v celodenních číslech dosáhla podílu 4,10 procenta, což je o 0,14 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech si ale polepšila na 4,76 procenta.

Televizi Prima se o prvním letošním týdnu dařilo viditelně lépe. Oproti poslednímu prosincovému týdnu si v celodenních číslech polepšila o 4,05 procentního bodu na 17,75 procenta, čímž po několika týdnech opět porazila první program České televize a stala se druhou nejsledovanější televizí v zemi. Během prime time ale na ČT 1 nestačila, dosáhla pouze 18,42 procenta. Historicky nejvyšších týdenních čísel dosáhla Prima Cool: v celodenních datech 3,16 procenta (nárůst o 0,14 procentního bodu), večer pak dokonce 3,36 procenta, což je víc než u programu ČT 2.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

České televizi se první lednový týden příliš nedařilo, tedy alespoň prvním dvěma jejím programům. Program ČT 1 sledovalo po celý den v průměru 17,60 procenta dospělého publika, což je o 2,56 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time si ale Jednička polepšila až na průměrných 21,12 procenta. Podíl klesnul také programu ČT 2. V celodenních číslech o 0,79 procentního bodu na 3,38 procenta, v hlavním vysílacím čase pak až na 2,71 procenta. Dvojka tak skončila až za TV Barrandov, Novou Cinema, ČT 24 a během prime time i Primou Cool.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny let 2010 a 2011

Dalším dvěma programům veřejnoprávní televize se dařilo lépe, stoupaly. Sportovní kanál ČT 4 sledovalo denně v průměru 3,36 procenta dospělého publika, což je o 1,45 procentního bodu více než o posledním prosincovém týdnu. Během prime time však podíl Čtyřky klesl na průměrných 1,50 procenta. Lépe se dařilo také zpravodajské ČT 24. V celodenních číslech si polepšila o 0,95 procentního bodu na 4,35 procenta, v hlavním vysílacím čase dosáhla podílu 2,58 procenta (skoro jako ČT 2).

BRAND24

Mírný pokles zasáhl první lednový týden televizi Barrandov, přesto si tento program udržel podíl vysoko nad pětiprocentní hranicí. V celodenních číslech dosáhl 5,62 procenta, což je o 0,32 procentního bodu méně než o posledním týdnu minulého roku. V hlavním vysílacím čase si ale Barrandov polepšil na hodnotu 5,66 procenta. V letošním roce chce tato televize dosáhnout průměrného celodenního podílu mezi sedmi a osmi procenty (pro loňský rok si Barrandov stanovil cíl šestiprocentní podíl na trhu, jemuž se velmi přiblížil).

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,29 procenta, což je o 0,10 procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,65 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 11,58 procenta, o 0,79 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 8,07 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).