Hlavní navigace

Obchod s aplikacemi Huawei AppGallery má v ČR údajně 740 tisíc uživatelů

Sdílet

Jan Sedlák 9. 3. 2021

Čínské společnosti Huawei se podle oficiálních údajů podařilo rozšířit počet uživatelů obchodu s aplikacemi AppGallery v České republice. Huawei tento ekosystém aktivně rozvíjí asi rok, jde o reakci na sankce Spojených států a nemožnost v telefonech používat služby a aplikace od Googlu, včetně obchodu Google Play.

“Počet uživatelů AppGallery v Česku vzrostl během roku 2020 z 427 tisíc na 739 tisíc MAU, což činí 73% nárůst,” informuje Huawei. Roste údajně i počet v tuzemsku registrovaných vývojářů: “Zatímco v březnu 2020 jich bylo 244, o rok později se číslo vyšplhalo na 1 462, což znamená 499% nárůst.” Huawei ale neuvádí, jak k číslům došla ani žádné další detaily.

“V Česku vedle kompletního portfolia aplikací od Seznam.cz patří k nejpoužívanějším aplikacím také Teta Drogerie, Sodexo, Kupi.cz nebo Záchranka. Úplnou novinkou je oblíbená fitness aplikace Fitify, která je jako první určena i pro nositelná zařízení,” doplňuje společnost.

Zde je ukázkový přehled počtu stažení českých aplikací v AppGallery: Mapy.cz (562 tisíc), eKonto Raiffeisenbank (99 tisíc), Seznam.cz (36 tisíc), Email.cz (12 tisíc), Novinky.cz (11 tisíc), Mobilní banka KB (16 tisíc), Můj T-Mobile (104 tisíc), Záchranka (25 tisíc), iVysílání (30 tisíc), TV Seznam (121 tisíc), Windy (dva miliony).

Do AppGallery už se podařilo dostat několik tuzemských velkých bank. Aplikaci pro mobilní bankovnictví zde už dříve nabízely Banka Creditas, Raiffeisenbank, Česká spořitelna, Komerční banka a Hello Bank a nově přibyla mBank. Ne všechny ale mají okamžité aktualizace jako verze v Google Play.

Jak jsme na Lupě psali, ne všechny zdejší banky mají plány do AppGallery naskočit. Huawei také údajně neustále pracuje na možnosti na našem trhu spustit Huawei Pay, alternative k NFC placení Google Pay. Platit lze i skrze digitální stravenky Sodexo.

Důvody, které české vývojáře lákají vydávat aplikace v AppGallery, jsme na Lupě rozepisovali. Často je to kvůli podílu Huawei na trhu. Ten ale za poslední rok výrazně klesl, i v Česku jde o řádově desítky procent. Huawei se proto snaží posilovat jiné byznysy, mimo jiné notebooky a wearables.

Našli jste v článku chybu?