
Tak vysokou sledovanost, jaká byla v říjnu 2020, nenaměřily televizní peoplemetry v žádném z minulých říjnových měsíců od začátku projektu v roce 1997. Denní sledovanost v cílové skupině diváků starších 15 let představovala 4 hodiny a 18 minut, což je ve srovnání s průměrnými hodnotami stejného měsíce za poslední tři roky o 35 minut více.
„Může za to nepochybně pandemie koronaviru, která nás jednak ve větší míře uzavírá v našich domovech, kde je nám často televize přirozeným společníkem, a jednak vzbuzuje velký hlad po informacích. A těch televize, zejména v době krize, přináší obrovské množství,“ okomentovala výsledky předsedkyně představenstva agentury Nielsen Admosphere Tereza Šimečková.
Nárůst sledovanosti je v době pandemie patrný ve všech cílových skupinách české populace – celkově šlo během jarní vlny ve skupině 4+ o nárůst čtvrtinový, během podzimní vlny pak o 20 %. U některých skupin obyvatel se však projevil o něco výrazněji než u jiných.
Dlouhodobě roste díky současnému rozvoji technických možností a proměnám diváckých zvyklostí také takzvaná odložená sledovanost. V letošním roce odsledovali diváci v cílové skupině 15+ odloženě (v horizontu 0–7 dní) průměrně přes 22 minut televizního vysílání denně, což představuje nárůst 8 minut oproti loňskému roku.
V současnosti (dle výsledků za srpen a září 2020) přijímá TV stanice prostřednictvím pozemního digitálního vysílání 55 % domácností. Satelitní příjem využívá 21 % domácností, kabelovou televizi 17 % a IPTV 15 %. V domácnostech roste počet televizorů, není tedy výjimkou, že jedna domácnost kombinuje různé typy příjmu signálu. Satelitní i kabelový způsob příjmu obecně v dlouhodobém pohledu pomalu klesají, naopak mírně posiluje IPTV.