Generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral zareagoval vlastním vyjádřením na výroky prezidenta Asociace provozovatelů soukromého vysílání a dlouholetého ředitele mediální skupiny Lagardère Michela Fleischmanna, které pronesl na středeční prezentaci aktuálních výsledků výzkumu Radio Projekt, mapujícího poslechovost tuzemských rozhlasových stanic.
Fleischmann ve svém krátkém vystoupení obvinil Český rozhlas ze zneužívání své pozice v internetovém prostředí, čímž podpořil některé hlasy, které veřejnoprávnímu rozhlasu vytýkají produkci exkluzivního online obsahu v rámci portálu iRozhlas.cz.
Online a především online zpravodajství vnímáme jako nezbytnost a zároveň jako jednu z našich důležitých distribučních platforem – stejně jako vysílání na FM nebo digitální vysílání,
uvedl ve své reakci na Fleishmannova slova Zavoral.
Zavoral tak potvrdil, že se v poslední době objevují názory zpochybňující online zpravodajství Českého rozhlasu jako nástroj, se kterým má veřejnoprávní médium pracovat. Podle generálního ředitele veřejnoprávního rozhlasu je „zajímavé“, že „panu Fleischmannovi ani jiným nevadil zpravodajský web Českého rozhlasu v minulosti“.
Dvacet let se stejným rozpočtem
Webový portál Českého rozhlasu iRozhlas.cz totiž funguje už od roku 1999 a podle Zavoralova vyjádření dokonce i se stále stejným rozpočtem. A nyní se o něm začalo diskutovat jen z jednoho prostého důvodu: v českém prostředí se totiž úspěch neodpouští. A iRozhlas.cz úspěšným projektem je,
myslí si Zavoral.
Podle Zavorala je měřítkem pro hodnocení webového portálu veřejnoprávního média „kvalita, přesnost, rychlost, aktuálnost a samozřejmě vyváženost a názorová pestrost“. Pouze prostředí média veřejné služby klade takové nároky a pouze médium veřejné služby garantuje jejich naplňování,
dodává Zavoral.
Zavoral považuje za absurdní domněnku, že Český rozhlas smí „jen“ vysílat a že jeho posluchači sedí „jen“ u klasického rádia a „nechtějí mít dostupnou veřejnoprávní službu i na svých počítačích nebo mobilních telefonech“. Doba se změnila a Český rozhlas nehodlá sledovat, jak se mění trendy, a být dinosaurem mediálního světa. Naopak, chceme svoje služby rozvíjet a lidem za jejich rozhlasové poplatky nabízet co nejvíc,
argumentuje ve svém článku generální ředitel veřejnoprávního rozhlasu.