Postavit jednotný platební systém pro média. Tak aby čtenáři skrz něj získávali přístup k textům na slovenských zpravodajských webech. Koncept Piana po pěti letech končí.
"Po piatich úspešných rokoch sme sa rozhodli uzavrieť národný paywall na Slovensku a dovoliť tak vydavateľom lepšie zamerať úsilie na vlastné platobné brány, ako i stratégie monetizácie,“ tvrdí pro slovenské Hospodárske noviny technický ředitel firmy Stuart Ashford.
Piano využívaly weby Sme.sk, Pravda.sk, Pluska.sk, tyzden.sk, HNonline.sk a Trend.sk. Fungoval tak, že čtenáři podporovali své oblíbené tituly a stránka, na které došlo k platbě získala 40 procent a dalších třicet procent platby se rozdělilo mezi ostatní média podle času, který na něm čtenáři strávili. Zbytek zůstal Pianu.
Samotné Piano má už za sebou jednu klinickou smrt, když bylo rok po spuštění nutné ho znovu nakopnout. Postupně od něj odcházela jednotlivá média. „Najväčšou nevýhodou spoločného platobného riešenia je, že ho vydavatelia nemôžu mať pod plnou kontrolou,“ vysvetľuje ve slovenských HN Peter Mačinga z vydavatelství Petit Press, které stojí za deníkem SME. Deník byl přitom nejsilnějším titulem, který dosud Piano využíval. Podle Mačingy by měl národní paywall smysl jen v případě, že by v něm byli zapojeni všichni hráči na scéně, kteří by navíc zpoplatňovali obsah podobným způsobem.
Kromě Slovenska se Piano rozkročilo i do zahraničí. Před dvěma lety získalo první zakázku ze Spojených států v podobě serveru Newsweeku.