Hlavní navigace

T-Mobile se stal vlastníkem provozovatele operátora AIM a internetové televize Kuki

Sdílet

David Slížek 8. 11. 2019

T-Mobile se ke konci října stal jediným akcionářem společnosti Planet A. Ta provozuje operátora AIM, který poskytuje internet v Praze a středních Čechách, a společně s firmou SMART Comp. (majitelem sítě Netbox) provozuje také internetovou televizi Kuki.

Změna majitele vyplývá z údajů v obchodním rejstříku. T-Mobile později na dotaz Lupy upřesnil, že se firma stala dceřinou společností operátora. Nechtěl ale komentovat, za jakou cenu firmu koupil. Podle Jiřího Janečka z PR oddělení operátora T-Mobile v tuto chvíli neplánuje žádné změny se značkami Planet A.

„Pro zákazníky se převzetím společnosti Planet A nic nemění. Nadále budou mít k dispozici služby a péči, na které jsou zvyklí,“ napsal Lupě.

T-Mobile později vydal tiskovou zprávu, ve které akvizici Planet A vysvětluje snahou o rozšíření vlastní optické sítě. „Planet A je úspěšný telekomunikační operátor, který pod značkou aim poskytuje svoje služby v Praze a jeho akvizicí operátor T-Mobile posiluje pozici na tomto důležitém trhu,“ říká operátor.

Do konce roku T-Mobile podle zprávy očekává, že bude připojení přes optiku moci nabídnout více než 100 tisícům domácností.

AIM podle údajů na svém webu připojuje k internetu asi 40 tisíc domácností v Praze, Mělníku a Neratovicích. Podle poslední zveřejněné výroční zprávy měla firma v roce 2018 čistý obrat skoro 116 milionů Kč a zisk 6,4 milionů Kč.

AKTUALIZACE 20:00 – Doplněny odpovědi a vyjádření T-Mobilu

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 11. 2019 12:29

    bez přezdívky

    Soucítím s jejich zákazníky. Měl jsem optiku od LEMO Internet a potom, co to koupil T-Mobile, to šlo úplně do kopru.

    Zrušili symetrické tarify. Proboha, proč někdo nabízí na optice jen asymetrické tarify? Mohl by jim někdo vysvětlit, že optika není ADSL?

    Člověk si může vybrat mezi tím, že si pořídí jejich huawei router, nebo, když chce pořádný (vlastní) router, tak si musí pořídit jejich huawei router, který je nastavený jako bridge. Varianta, že by tam byl jednoduchý konvertor optika-metalika nepřipadá v úvahu.

    A co je nejhorší, už dva měsíce po sobě nejsou schopni vystavit správně faktury. Nejdřív tvrdili, že je všechno v pořádku, pak mi tvrdili, že se brzo ozvou, což znamená, že po čtrnácti dnech urgovaní se vnutíte ke člověku, který je ochoten to řešit a ten prohlásí, že to v dalším zúčtovacím období opraví a vykompenzují. Což jinými slovy znamená, že vám pošlou další fakturu, která je stejně blbě jako to předchozí...

    Zlatí malí provideři...

  • 8. 11. 2019 11:35

    bez přezdívky

    Takže v další fází koupí T-Mobile ještě Netbox, Poda a pár dalších lokálních providerů, aby mohl úspěšně konkurovat Vodafonu (UPC).

  • 9. 11. 2019 10:30

    xls

    Bohužel neznám žádnou z podobných akvizic, která by přinesla něco pozitivního zákazníkům. Vždycky se nejdřív nic nemění, do pár měsíců se budou zákazníkům nacpat naprosto něco jiného, což by pro ně znamenalo něco jako návrat k ADSL nebo u mobilů k velké 3. Už jsem to na vlastní kůži zažil mnohokrát.

    Zlaté garážové firmy, u jedné takové na malé vesnici jsem. Optika za rozumné peníze, mám nejlevnější balíček 40/40, chodí to tak 300-400, výpadky skoro žádné, žádný marketing, maximálně se pozdravím s provozovatelem, když ho potkám.

  • 9. 11. 2019 17:09

    bez přezdívky

    Zato velká trojka je přímo příkladem dokonalosti, že? Nehorázné ceny, na dotazy odpovídá buď plechová huba nebo nějaká slepice s naučenými marketingovými frázemi, technické problémy svádí na všechny okolo jenom je nehledají u sebe a zajímá je akorát včas zaplacená faktura. To tedy zlatý garážník, se kterým se dá normálně bavit a jelikož to dělá sám pro sebe, tak má snahu se o zákazníka starat.

  • 10. 11. 2019 12:28

    bez přezdívky

    S tím konvertorem to není tak jednoduché. Většina poskytovatelů dnes používá technologii GPON. Koncové zařízení se k základně přihlašuje pomoci SN. Ne vše je kompatibilní a většinou se musí ladit i verze firmware na obou koncích. Koncové jednotky mají na základně předdefinované profily které jsou odladěny na konkrétní model. Dále jsou tu výkony a citlivost koncových zařízení. Vše musí být správně naprojektováno a spočítáno. Když se tam připojí něco cizího, tak to třeba rozhodí časování a problém je na celé větvi. Poskytnutí bridge jednotky je ideální kompromis který umožní zákazníkovi připojit další zařízení dle vlastních potřeb.
    Co se týče těch asynchronních rychlostí, tak xPON není úplně synchronní technologie. Kapacita uploadu je zhruba třetinová. Samozřejmě statisticky vzhledem k poměru vytížení přípojek se zde bez problémů dá synchronní služba prodávat a nikdo si toho nevšimne. Velcí operátoři mají spousta business zákazníků kteří platí často spoustu peněz za garantované synchronní služby. Kvalita a rychlost domácích přípojek za stokoruny je však často už na takové úrovni, že by to těm firmám často stačilo. Tím škrcením uploadu se oddělí ty domácí agregované služby od business tarifů s garantovanou kvalitou.

  • 11. 11. 2019 0:09

    bez přezdívky

    To jsou pouze alibisticke vymluvy. Vzhledem k tomu, ze u puvodniho providera s nicim, co pises, problem nebyl. Symetricke tarify, mohl sis vybrat mezi konvertorem nebo jejich wifi-routerem a to vse za lepsi cenu nez nabizi t-mobile. Problem evidentne neni v pristupove siti, ale v marketingu.

    Muzes mi vysvetlit, proc mala firma zvladne symetricke tarify a velky t-mobile tam musi mit desetinasobny rozdil mezi downlinkem a uplinkem? Bude pomalu rok 2020! Ale je mozne, ze to jsou proste diletanti... neprekvapilo by me to.

    A jeste si dovolim takove perlicky.

    Podminky smlouvy (tarif, atp.) se mnou domlouval kdosi po telefonu a smlouvu jsem mel prijit podepsat na pobocku, nebo ji mel dovezt kuryr. Sel jsem na pobocku, kde typek neco natukal do pocitace a vytahl pad, ze to mam podepsat. Tak jsem se ho zeptal, jestli mu prijde normalni, ze podepisuju neco, co jsem necetl. On ze ano, ale otravene mi to vytiskl a ja si to konecne mohl precist. Kdyz jsem se ho ptal na veci, ktere v te smlouve byly a ktere zcela nekorespondovali s tim, co bylo domluveno, mi rekl, ze o tom nic nevi, ale ze to asi tak bylo domluveno a nic s tim nemuze delat. Jak podpis smlouvy probiha pres kuryra, radsi nechci vedet.

    Nakonec to skoncilo tak, ze mi faktury vystavili na cenikove (nikoliv dohodnute ceny) a kdyz jsem se ohradil, tak mi jejich helpdesk maval pred ocima verejnym cenikem a vseobecnymi podminkami. A ze na slevu nemam narok. Rikam uz spoustu let, ze neverejne nabidky jsou mor ceskych telekomunikaci, ale toto uz je fakt moc.

    A nejlepsi, kdyz jsem chtel zjistit, jak se prihlasit do "muj t-mobile", abych si precetl vyuctovani dostal jsem naprosto kouzelnou odpoved, cituji: Do kolonky telefonní číslo je nutné vyplnit číslo internetu.

    WTF?! Telefonni cislo je cislo internetu? A co je to sakra cislo internetu? Opravdu desna zkusenost... A to jsem si pred lety pochvaloval, jak jsem utekl od UPC.

  • 10. 11. 2019 7:19

    regine

    :-) Z bláta do louže? :-) Citace Wiki -> KLIENTELISMUS je vztah extrémní závislosti mezi patronem (ochráncem, ,,strýčkem", ,,poradcem"). Vymanit se z područí klientelismu je ... To zase zní kapitalisticky hanlivě, ale v tomto odstavci příhodně.

  • 11. 11. 2019 8:32

    Martin P.

    To ale jsou ale věci záležitosti marketingu , né technické překážky. Upřímně tyhle hezké líbivé keci nic nemají že za jednotku ceny ti lidé dostanou míň. Také myslím že po zmíněných převzetí jsou na tom původní zákazníci vždy jen hůře.

  • 9. 11. 2019 13:30

    regine

    Můj žalozpěv účastníka 'poslední míle' v malém městečku s minimálním výběrem dvou providerů (ano dle reklam více, ale v podstatě dva stejní)

    - nasmlouval jsem poskytovatele

    - rok jsem se s ním trápil, výpadky sítě běžné, rychlost často menší než nejmenší smluvní

    - přešel jsem ke konkurenci ve stejné cenové relaci

    - 3 letá spokojenost a -PŘEKVAPENÍ- koupil je/nechali se koupit (nevím) původní můj provider

    a jsem na začátku (nebo konci?).
    Stát ví, že na poslední míli jsme v ČR v ... Politici před volbami slibují vše řešit a financovat dotacemi EU. Jenže než se tak stane, bude ČR bez dotací.

    9. 11. 2019, 13:34 editováno autorem komentáře

  • 9. 11. 2019 15:08

    Petr Faistauer

    Prý "zlaté garážové firmy"...

    Ovšem jak které, některé skutečně dobré jsou, jak popisuje xls, někde viz moje PHOF z minulosti - bydlel jsem tehdy na malém městě a připojení jsem měl od firmy, která začínala právě v garáži, shodou okolností v domu člověka, kterého si vzala sestřenice. Dokud byli v garáži, později v malém obchodě, bylo vše ok. Pak ale zrekonstruovali velký nevyužitý prostor na velkou prodejnu a zároveň si k wi-fi přitáhli i optiku. No a začalo to jít těžce do kopru. Hlavně, že ten výše jmenovaný se tituloval "jednatel", jeho bratr "technický ředitel" a zaměstnanci byli "obchodní příručí". Šel jsem tedy od nich, poté co mi bylo naznačeno, že mám jen platit a nekoukat na nasmlouvané parametry...
    Několik let bez nějakého závažného problému u jednoho z velké trojky a viděl jsem žádost pana "jednatele", jestli by 12 tisíc za roční pronájem plochy (na strategickém místě) pro umístění wi-fi antén nemohli dostat na dvakrát do splátek, prý pro špatnou finanční situaci... :-)

  • 9. 11. 2019 20:06

    Petr Faistauer

    Milý bezpřezdívko, kde jsem to psal, že je velká trojka příkladem dokonalosti??

    Máte snad problém s pochopením psaného textu? Dokud byl garážníkem, tak se s ním bavit dalo. V tu chvíli, kdy se pánové bratři stali "jednatelem" a "technickým ředitelem" bylo mi dáno krátce poté najevo, že už o mne "nemají jako o zákazníka zájem", protože jsem si dovolil chtít to, co bylo nasmlouváno a podepsáno. To je podle vás snaha starat se o zákazníka?? Slyšel jsem to od svých osmnácti jednou jedinkrát, právě jen od nich (nejsem aktuálně už ani -cetiletý).

    BTW já raději používám termín "klient". Zákazník mi zní jako cosi socialistického, čeho jsem si užil až až...