Většinu mailů už neotevřou lidé, ale boti. Může za to umělá inteligence i bezpečnostní skeny

23. 10. 2025

Sdílet

e-mail Autor: Mailkit
e-mail

Letos tvořila robotická otevření e-mailů přibližně 65 procent všech zaznamenaných interakcí. To znamená meziroční nárůst o 15 procent, přitom ještě na konci roku 2021 roboti otevřeli jen 10 procent e-mailů, vyplývá ze statistik české firmy Mailkit.

„Za patnáctiprocentním nárůstem oproti předchozímu roku stojí rozšíření detekčních systémů na straně poskytovatelů, rostoucí využití AI pro kontrolu obsahu a také nárůst bezpečnostních skenů v rámci korporátních sítí,“ komentuje Libor Nádvorník ze společnosti Mailkit, která se zabývá e-mailovými kampaněmi.

Antispamové filtry, AI skenery a bezpečnostní roboti jsou ovládání například provozovateli služeb e-mailu nebo ochrannými opatřeními konkrétního zařízení. Tím generují falešná otevření i kliknutí, která vypadají jako lidské akce. Automatičtí boti simulují lidské chování, aby tak detekovali škodlivý obsah, vysvětlují experti z Mailkitu.

Něco mezi zaměstnancem a OSVČ. V Česku se rýsuje oficiální „švarcsystém pro startupy“. Proč ho potřebují? Přečtěte si také:

Něco mezi zaměstnancem a OSVČ. V Česku se rýsuje oficiální „švarcsystém pro startupy“. Proč ho potřebují?

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinářka, která dává dohromady čísla a příběhy. Do článků se jí dlouhodobě vetřely především technologie a startupy. Pracovala pro Českou televizi, tisk i web.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).