Hlavní navigace

Zůstanou od čtvrtka někteří diváci bez signálu? Jasnou odpověď nikdo nemá

Sdílet

Filip Rožánek

České radiokomunikace uspořádaly na žižkovské televizní věži poslední tiskovou konferenci před středečním vypínáním DVB-T vysílání České televize z vysílačů Žižkov a Cukrák. Průzkumy potvrzují, že naprostá většina lidí o vypínání ví, jenže navzdory tomu, že televize, provozovatelé vysílačů, média i stát intenzivně informují o termínu vypínání, nechávají někteří diváci řešení situace na poslední chvíli.

Ve čtvrtek tak může nastat situace, že v některých domácnostech programy České televize zmizí. Může to být i kvůli tomu, že se v části domů nestihnou potřebné úpravy na společných televizních anténách. Mnoho majitelů domů se podle neoficiálních informací na specializované firmy začalo obracet až v září a říjnu, jejich technici jsou vytížení. 

„93 procent populace ví, že se bude přecházet na vyšší a dokonalejší formát,“ řekl na tiskové konferenci ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (nestr. za ANO). „Udělali jsme slušnou kampaň v televizi a rozhlase, vyjeli do regionů, realizovali letákovou kampaň, vytvořili web a rozhodli se podpořit zařízení sociálního charakteru,“ shrnul aktivity vlády. 

Karel Havláček, Vít Vážan, Petr Dvořák na tiskové konferenci k vypínání DVB-T České televize
Autor: Filip Rožánek

Karel Havláček (ministr průmyslu), Vít Vážan (generální ředitel Českých radiokomunikací) a Petr Dvořák (generální ředitel ČT) na tiskové konferenci k vypínání DVB-T České televize

Zkušenost České televize z doby, kdy se přecházelo z analogového na digitální vysílání, je taková, že až čtvrtina lidí nechá řešení na poslední možnou chvíli. Kolik jich bude teď, nedokáže nikdo říct, všichni aktéři druhé digitalizace ale doufají, že jich bude co nejméně.

Začátkem listopadu bylo podle průzkumu ministerstva připraveno 60 % domácností, kterých se přechod týká. Ministr ujišťoval, že jejich počet každým dnem roste, apeloval však na úpravy společných antén. „My jsme už v březnu 2018 spustili přechodovou síť, diváci měli 20 měsíců na přeladění. Síť pokrývá 99,7 % obyvatel,“ podotkl generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Česká televize se aktivně snaží upozorňovat i starosty, jen v souvislosti s aktuálním vypínáním DVB-T rozeslala 1881 adresných dopisů, dalších 4500 rozešle v dalších vlnách. Celkové náklady na přechod na vysílání DVB-T2 se v České televizi podle Dvořáka pohybují kolem 1,3 miliardy korun. Tato suma zahrnuje jak investice do techniky, tak i provozní náklady nebo náklady na informační kampaň.

Kavčí hory posílí kapacity kontaktního centra o externí call centrum. Počet telefonátů na Divácké centrum ČT stoupl kvůli vypínání DVB-T čtyřnásobně, počet e-mailů zhruba na dvojnásobek.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?