Poslední hřebíček do rakve s nápisem Adobe Flash možná zatloukl Google. Jeho reklamní systémy AdWords a DoubleClick Digital Marketing přestanou od prázdnin přijímat bannery ve Flashi. Firma to oznámila na svém profilu na Google+.
Google tak jako významný hráč na poli inzerce v podstatě rozhodl o temné budoucnosti Flashe a světlé vizi pro HTML 5. Firma už Flash odstranila i z YouTube a postavila svůj videopřehrávač na HTML 5. A ostatní nejsou pozadu. Naopak. Svůj odpor k Flashi dlouhodobě netajil Steve Jobs, který svou zášť vtělil i do operačních systémů zařízení Apple.
Aktuální rozhodnutí Googlu může ale konec Flashe výrazně urychlit. V polovině roku totiž přestane flashové bannery přijímat a od ledna příštího roku s nimi přestane pracovat úplně. Kdysi přelomovou technologii už tak drží nad vodou s trochou nadsázky jen freemiové hry.
Problém Flashe je kromě hardwarové náročnosti i v bezpečnosti. Jenom loni se v něm objevilo 316 chyb a skoro dvě desítky čerstvých záplatoval Adobe silvestrovskou mimořádnou opravou.