Obrat firmy, kterou, nejen na televizních obrazovkách, zastupuje zelený mimozemšťan, by měl letos překročit dvacet miliard korun. Loni přitom obrat Alzy stoupl o 24 procent na rekordních 17,3 miliard korun.
Dalšímu růstu má pomoci především rozšíření sortimentu – po drogerii se rozjíždí i sportovní zboží. Zároveň zavádí i možnost vyzvedávání zboží i v noci. Zatím jen v pražském showroomu v Holešovicích.
Další peníze mají ale přinést i zákazníci z ciziny. „V EU rosteme v průměru o sto procent za měsíc a očekáváme, že brzy překročíme miliardovou hranici,“ tvrdí místopředseda představenstva obchodu Tomáš Havryluk v rozhovoru pro ČTK. Kromě Slovenska se firmě nejvíce daří ve Velké Británii, Německu, Francii a Španělsku.
V plánu jsou podle něj investice do dalších distribučních center, centra sdílených služeb, zákaznické podpory nebo rozvoje obsahu Alza Premium.
Obchod se pustil i do souboje o to, jak se bude e-commerce scéna dál vyvíjet. Svou aktivitou Bezheureky.cz vyvolal vlnu emocí, která provázela schválení převzetí největšího tuzemského srovnávače finanční skupinou Rockaway.
A je to právě Rockaway, respektive E-commerce holding, který může vedoucí pozici Alzy ohrozit. Antimonopolní úřad totiž ještě stále řeší nákup obchodu Mall.cz.