Informaci přinesla agentura Reuters s odvoláním na několik lidí, kteří jsou s tímto projektem dobře obeznámeni. Otevřením svého tržiště i pro nabídky služeb lokálních podnikatelů začne firma konkurovat službám typu Yelp či Angie’s List, ale i řadě menších start-upů, které propojují živnostníky a jejich zákazníky.
S některými start-upy prý zástupci Amazonu dokonce jednali. Spíše než na námluvy, to ale vypadalo na sondáž trhu. A ten je ve Spojených státech opravdu veliký. Podle odhadů se jen v oblasti oprav a vylepšování domácností protočí v zámoří ročně 250 miliard dolarů (5 bilionů Kč).
Zdroje, které Reuters cituje, tvrdí, že Amazon už delší dobu přemýšlí, jak prodávané produkty propojit se souvisejícími službami. Dokonce si tento koncept již otestoval, když k termostatu Nest nabízel i možnost instalace zařízení. Snaha firmy rozšířit portfolio nabízených produktů i o lokální služby je logická. Amazonu by se tím výrazně rozšířil okruh firem a podnikatelů, schopných prodávat prostřednictvím Marketplace. Přitom právě od těchto firem pochází v současné době zhruba 40 % příjmů Amazonu.
Možnost objednat si prostřednictvím Amazonu chůvu na hlídání či instalatéra bude zpočátku možné pouze ve vybraných městech. Firma zřejmě zvolí stejnou strategii jako v případě prodeje čerstvých potravin. Ty začala před třemi lety nabízet nejdříve pouze v Seattlu. V současné době je služba Amazon Fresh dostupná i v San Franciscu a Los Angeles a Amazon plánuje pokrytí dalších měst.