Hlavní navigace

Americké noviny využívají při zpoplatnění obsahu hlavně lákání na určitý počet článků zdarma

2. 8. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Podle dat Americké novinové asociace (Newspaper Association of America, NAA) převažuje mezi zpoplatněným přístupem k internetovým obsahům novin takový, který umožní přístup zdarma k omezenému počtu článků a poté vyžaduje digitální předplatné (87 % z novin). Podle eByline.biz  jde v průměru o 11.2 článku.

Podle dat Americké novinové asociace (Newspaper Association of America, NAA) převažuje mezi zpoplatněným přístupem k internetovým obsahům novin takový, který umožní přístup zdarma k omezenému počtu článků a poté vyžaduje digitální předplatné (87 % z novin). Podle eByline.biz  jde v průměru o 11.2 článku.

Zajímavé je, že není ani běžné, aby předplatitelé tištěného vydání automaticky získávali i digitální předplatné. Dělá to tak 53 % amerických novin. Zbytek jim digitální předplatné nabízí za výhodnější cenu.

Průzkum se týkal 156 novin, které nějakým způsobem zpoplatňují vlastní obsah. Šest procent z nich mělo náklad vyšší než 250 tisíc, 4 procenta mezi 150 a 250 tisíci, 89 % mělo náklad po 150 tisíc.

WT100temata2

Již zmíněné eByline.biz navíc upozorňuje, že zpoplatňování obsahu začalo v roce 2011, velmi pravděpodobně jako reakce na březnové zpoplatnění u New York Times. Přináší také graf, který ukazuje růst počtu zpoplatněných novin po měsících.

Zdroj: Newspaper Association of America shows new trends in paywalls

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.