Hlavní navigace

Americké noviny využívají při zpoplatnění obsahu hlavně lákání na určitý počet článků zdarma

Daniel Dočekal

Podle dat Americké novinové asociace (Newspaper Association of America, NAA) převažuje mezi zpoplatněným přístupem k internetovým obsahům novin takový, který umožní přístup zdarma k omezenému počtu článků a poté vyžaduje digitální předplatné (87 % z novin). Podle eByline.biz  jde v průměru o 11.2 článku.

Podle dat Americké novinové asociace (Newspaper Association of America, NAA) převažuje mezi zpoplatněným přístupem k internetovým obsahům novin takový, který umožní přístup zdarma k omezenému počtu článků a poté vyžaduje digitální předplatné (87 % z novin). Podle eByline.biz  jde v průměru o 11.2 článku.

Zajímavé je, že není ani běžné, aby předplatitelé tištěného vydání automaticky získávali i digitální předplatné. Dělá to tak 53 % amerických novin. Zbytek jim digitální předplatné nabízí za výhodnější cenu.

Průzkum se týkal 156 novin, které nějakým způsobem zpoplatňují vlastní obsah. Šest procent z nich mělo náklad vyšší než 250 tisíc, 4 procenta mezi 150 a 250 tisíci, 89 % mělo náklad po 150 tisíc.

CIF17_Rabaino_Lupa

Již zmíněné eByline.biz navíc upozorňuje, že zpoplatňování obsahu začalo v roce 2011, velmi pravděpodobně jako reakce na březnové zpoplatnění u New York Times. Přináší také graf, který ukazuje růst počtu zpoplatněných novin po měsících.

Zdroj: Newspaper Association of America shows new trends in paywalls

Našli jste v článku chybu?