Apple podle TechCrunche rozeslal vývojářům varování, že jejich aplikace využívají příliš mnoho sociální sdílení pro získávání odměn či výhod. Podobné možnosti jsou přitom v aplikaci běžné již roky – za nasdílení či doporučení aplikace získáte výhody či vylepšení.
Ale aby toho nebylo málo, Apple udeřil i na aplikace, které propagují další aplikace. Nelíbí se mu ani odměna za sledování videa, což je jedna z dalších mnoha metod, pomocí kterých autoři aplikací běžně získávají prostředky.
TechCrunch se domnívá, že se Apple snaží znovu získat kontrolu nad všemi způsoby, které vedou k objevování nových aplikací, a proto potlačuje ty aplikace, které v tomto směru obcházejí App Store.
Facebooku, pozor!
Firma k tomu ostatně má dostatečně solidní základ v podobě podmínek užití – v nich je výslovně zakázáno zobrazovat jakékoliv reklamy na jiné aplikace než tu vlastní. TechCrunch navíc zmiňuje, že Apple možná začne zpětně odstraňovat aplikace, které tato pravidla porušují.
Business Insider se domnívá, že Apple tímto způsobem dává Facebooku najevo, že by se měl držet dál od snah stát se tržištěm s aplikacemi. Sociální síť totiž ve své mobilní aplikaci používá řadu cest k propagaci dalších aplikací a snaží se vybudovat vlastní „obchod“, ve kterém uživatelé najdou aplikace (App Centre, pokud jste je ještě nepotkali).
Omezení sdílení z aplikací na Facebook by samozřejmě zasáhlo přímo Facebook, nejenom tvůrce aplikací, kteří si tímto způsobem výrazně pomáhají v organickém šíření s vydatnou pomocí uživatelů.