Ať žije sex, aneb prázdniny dorazily i na český Internet

21. 8. 2000
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Počátkem minulého týdne jsme s „mírným“ zpožděním přinesli výsledky červnového iAuditu, prováděného na českém Internetu společností Taylor Nelson Sofres Media. Abychom chybu napravili, přinášíme komentář červencového iAuditu nyní, bezprostředně po zveřejnění celkových výsledků. Většina internetových serverů zaznamenala propad či stagnaci.

První prázdninový iAudit udeřil na dveře tuzemských internetových stránek plnou silou. Suchá řeč statistik říká, že z celkového počtu 86 webů, které Taylor Nelson Sofres (TNS) Media v červenci sledoval, poskočilo nahoru v měsíčním porovnání „jen“ 17. A strohá řeč statistiky dává vysvětlení: „Hlavními tahouny přitom byly ryze "prázdninové“ elektronické stránky – předpověď počasí, informace Pražské informační služby nebo Fazole.cz."

Soutěže, soutěže, ach ty soutěže

Zajímavou prázdninovou aktivitu vykázala i Seznamka.cz. Ne nadarmo! Vždyť každoročně mohou lidé, a co si budeme namlouvat, na Internetu je to především o socio-demografické kategorii uživatelů ve věku do 35 let, v nejrůznějších médiích slyšet: „Léto je čas lásek, romantických dobrodružství a příležitostí, jak se "vyřádit“. Mám podezření, že je to organizovaná kampaň výrobců nejrůznějšího zboží, kteří za „slušné“ odstupné nastrčí do televize, rádia nebo novin svého oblíbeného sexuologa a patřičně ho instruují. Samozřejmě jde o žert, ale soutěž o černé BMW mi stále nedá spát. Firma Durex totiž slibuje, že tomu, kdo odevzdá největší počet použitých kondomů, půjčí vůz této značky. Dění na Internetu kolem této hlavní ceny spotřebitelské soutěže je toho zásadním příkladem. Na stránkách hojných domácích seznamek bylo možno na vlastní oči spatřit inzeráty typu: „Vyspím se s každým klukem. Zn. Jen s ochranou Durex“ nebo „Kdo daruje použité prezervativy Durex, tomu dám.“ Mé naivní představě sice není jasné co, ale zřejmě mají autoři podobných výzev ve všem jasno. Škoda jen, že se podobné aktivity více nepřenesly do výsledků červencového iAuditu.

První poločas prázdnin zatím „v klidu“

První kolo prázdnin proto nepřineslo do výsledkové listiny žádné závažné překvapení. Mezi „nově“ zařazené servery zapadly www.kuchyne.cz a www.lidovky.cz. Do kolonky „packy“ byl zařazen v červenci jen Atlas.cz. Hlavní ukazatele internetového světa, které jsou sledovány i iAuditem TNS, počet shlédnutých stran/den a unikátní IP/den potvrzují, že většina z těch, kteří životně nepotřebují sledovat Internet každý den, se prostě sebrala a odjela z města ven.

Nezájem o vše, co souvisí s „běžným“ pracovním rokem, tluče do očí snad každému. Dokladem toho je žebříček pěti největších propadáků v měsíci červenci. Servery Autonews, AliaWeb – Ariadna.cz, E-komerce, Sféra.cz a Finance.cz tratily na zájmu internetové populace za jeden měsíc v desítkách procent. Jejich zaměření však bohužel odpovídá tomuto trendu. Stále na české elektronické síti převládá statisticky mladá generace. Takže peníze a výsledky finančních nebo kapitálových trhů jdou mimo její zájem.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Bude horký podzim?

Prázdniny však nejsou pro majitele sledovaných internetových stránek časem sladkého nicnedělání. I podle přesunů a up-datovaných media plánů je znát, že internetové firmy letos na podzim chystají pořádnou ofenzívu. Jakou? Inu plánují utratit za reklamu na Internetu hezkou sumu peněz, ze které budou mít snad radost všichni agentury, zadavatelé, ale i koncoví klienti. A o to jde – spokojenost pro všechny.

Druhou zprávou, která v prázdninovém čase může rozveselit a potěšit konzervativní část české elektronické scény, je to, že Ivo Lukačovič se v dohledné době rozhodně nechystá prodat svůj majoritní podíl v Seznamu.cz. Jak prozradil pro časopis Marketing a Média (www.mam.cz), věnuje se nyní více práci a méně zábavě (rozuměj přednáškám, večeřím a rozhovorům s novináři), takže na závěr roku se můžeme těšit na slibné novinky u Seznamu. Uvidíme, co to udělá se sledovaností domácí jedničky vyhledávacích portálů.

Autor článku

Autor je redaktorem rubriky Média časopisu Marketing & Media - týdeníku pro média, marketing a kreativitu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).