Hlavní navigace

ATO si vybralo realizátora crossplatformního měření televizní a online sledovanosti

20. 11. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
Výzkumníci z Nielsen Admosphere podepsali smlouvu s Asociací televizních organizací na realizaci crossplatformního měření sledovanosti a konzumace audiovizuálního obsahu pro roky 2018 až 2022.

Od roku 2018 tak bude peoplemetrové měření televizní sledovanosti rozšířeno o měření videoobsahu šířeného na internetu. Počítá se i s možností propojení dat lineárního a odloženého sledování televize s daty o sledovanosti videí na internetu. Zadavatel pro poptávaný projekt měření požadoval čtyři části – televizní měření, měření videoobsahu, kombinace dat z obou těchto zdrojů a rozšiřující varianty v rámci volitelných opcí.

V ceně základního televizního měření je zahrnut rozsáhlejší zaváděcí a kontinuální výzkum, měření až stovky stanic, měření sledovanosti v reálném čase a na celém panelu a rozšíření Adwind Kite Lite k práci s dalšími datovými zdroji. V rámci online části projektu pak Nielsen Admosphere zajistí tzv. census měření videoobsahu. Pro tento účel budou využívány vybrané technologie Nielsen, které jsou rozšířené nejen v USA, ale i v mnoha zemích Evropy a světa.

Nielsen nabízí srovnání i s celosvětovým měřením

Další měřící technologie Nielsen jsou připraveny pro případ, že se ATO rozhodne využít svého práva na některé služby uvedené v opci. Uživatelé dat by tak získali celosvětově srovnatelné výpočty crossplatformních ukazatelů přes televizi a videoobsah. Zkombinovali jsme českou technologii připravenou na míru lokálním podmínkám s produkty digitálního měření, které používá Nielsen ve světě. Díky tomu jsme byli schopni nabídnout českému trhu řešení, které přesahuje požadavky zadavatele a je zároveň i efektivní a ekonomické. Celá nabídka se u nás připravovala skoro tři měsíce, uvedla předsedkyně představenstva Nielsen Admosphere Tereza Šimečková.

ebf - partner 1

Tereza Šimečková

Podle místopředsedy představenstva Nielsen Admosphere Michala Jordana se jedná o zatím historicky nejrozsáhlejší projekt v Česku. Mimo tzv. peoplemetrů umístěných v domácnostech televizního panelu bude v projektu využita site-centric technologie měření videoobsahu na internetu Nielsen SDK nainstalovaná na serverech jednotlivých vysílatelů.

Rozšíření projektu o měření digitálního obsahu reaguje na současnou technologickou rozmanitost v možnostech šíření videoobsahu. Nejzásadnější novinkou od roku 2018 bude měření sledovanosti televizního obsahu mimo televizní obrazovky, tedy na koncových zařízeních typu PC, mobil a tablet, a to v prohlížečích i aplikacích. V případě televizorů dojde k rozšíření o měření hybridních aplikací v prostředí Smart televizorů, doplnil ředitel elektronických měření David Satranský.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).