Prima omladila, ČT 1 má stále starší publikum
Ani filmový trhák Avatar nepomohl televizi Prima v sobotu večer k pozici lídra na trhu. Hlavní kanál Primy si ale jeho zařazením do hlavního vysílacího času od čtvrt na devět výrazně polepšil. Avatara sledovalo v průměru 583 tisíc dospělých diváků, což odpovídalo 18,76 procentům publika. Konkurenční Nova ale na stejnou dobu zaměřila šířeji cílenou rodinnou animovanou komedii Kocour v botách, která od 20:20 hod. zaujala 736 tisíc dospělých diváků a 19,82 procenta publika. ČT 1 skončila po 20. hodině třetí, její Galashow s latinou si nenechalo ujít 571 tisíc dospělých diváků a 15,40 procenta publika.
PÁTEČNÍ DATA: Sanitka 2 i Všechnopárty v pátek nad milionem diváků, fotbal zvednul ČT Sport
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let byl souboj hlavních pořadů večera mezi Novou a Primou vyrovnanější, rozdíl mezi Kocourem v botách a Avatarem činil pouhých 90 tisíc diváků, přičemž Kocour v botách zaujal 27,68 procenta publika a Avatar 26,18 procenta. Galashow s latinou mladé diváky netáhla, v této kategorii jí dalo přednost 7,99 procenta diváků u televizních obrazovek. V absolutním počtu dospělých diváků nad 15 let byl na ČT 1 úspěšnější pozdější pořad Hitparáda zábavy, který od půl desáté večer vidělo 595 tisíc lidí s podílem 17,49 procenta (ovšem v mladší cílové skupině 15 až 54 let měl podíl pouhých 10,41 procenta).
Avatar posnul Primu u D15–54 blíž Nově
Hlavní kanál Primy díky Avatarovi, který zabral celý její prime time po zpravodajské hodině (končil až těsně před půlnocí) výrazně posílil v průměrném večerním podílu na publiku od 15 do 54 let. Od 19 do 23 hodin jej sledovalo 21,37 procenta publika, kdežto konkurenční Novu 25,42 procenta (pro srovnání: ČT 1 dosáhla ve stejné kategorii a čase podílu 9,25 procenta). Prima tak pokračuje v tendenci omlazování svého publika, aby po Novém roce mohla přejít na novou cílovou skupinu 15 až 65 let, na kterou chce postupně cílit nejen programově, ale také při prodeji reklamy (Nova cílí na diváky od 15 do 54 let, většina televizí na starší 15 let).
MINULÝ VÍKEND: Talent v neděli porazil ČT 1, na Doktory z Počátků ale nestačil. I sobotu vyhrála Nova
Vydařenou sobotu má za sebou TV Barrandov. Její talk show Sejdeme se na Cibulce vidělo od 22:10 hod. průměrně 282 tisíc dospělých diváků a 10,14 procenta publika, zábavný pořad Vtip za stovku od čtvrt na devět 277 tisíc dospělých a 7,44 procenta publika, a magazín Exkluziv! od 21:20 hod. 233 tisíc dospělých s podílem 6,62 procenta. Díky tomu Barrandov dosáhnul za prime time (19:00 – 23:00 hod.) u dospělého publika nad 15 let nadprůměrného podílu 5,93 procenta (za celý den 5,55 procenta). U mladších diváků od 15 do 54 let to bylo horší, za prime time 3,33 procenta a za celý den 3,19 procenta.
Bodovala Nova Cinema i Prima Cool
Z menších tematických kanálů se v sobotu večer dařilo Nově Cinema, jejíž hlavní večerní film Legenda o vášni vidělo od 20:00 hod. 240 tisíc dospělých diváků a 6,82 procenta publika (6,71 procenta ve věku 15 až 54 let), následný snímek Ochránce pak 118 tisíc dospělých a 6,29 procenta dospělého publika (4,68 procenta ve věku 15 až 54 let). Úspěšný byl i podvečerní snímek Případ mrtvých spolužáků, který od 18:20 hod. zaujal 184 tisíc dospělých a 6,24 procenta publika (7,03 procenta ve věku 15 až 54 let). Nova Cinema se tak za sobotu dostala v celodenních číslech i za prime time v obou hlavních cílových skupinách (D15+ a D15–54) nad podíl šest procent.
U mladších diváků od 15 do 54 let však byla v sobotu večer úspěšnější Prima Cool, která za prime time dosáhla podílu 7,74 procenta. Nejvíce k tomu přispěli Simpsonovi a také filmové komedie: Víkendové divočáky vidělo od 20:00 hod. 211 tisíc dospělých diváků a 5,78 procenta publika (8,38 procenta ve věku 15 až 54 let), Prci, prci prcičky: na táboře od 22:10 hod. pak 140 tisíc dospělých a 6,09 procenta publika (8,08 procenta ve věku 15 až 54 let). Prima love uspěla hned dvěma večerními pořady: film Předstírané lži vidělo od 20:20 hod. 150 tisíc dospělých a 4,13 procenta publika, denní rekapitulaci VyVolených od 22:20 hod. o jeden tisíc diváků více a 5,85 procenta publika (6,89 procenta ve věku 15 až 54 let).
Skupina Prima se vyrovnala Nově, ČT :D stoupala
Sečteno a podtrženo, celé skupině Prima se v sobotu večer nezvykle dařilo, a to zejména u mladších diváků od 15 do 54 let. V prime time od 19:00 do 23:00 hod. vykázaly čtyři její programy souhrnný podíl 34,48 procenta, což bylo jen o půl procentního bodu než konkurenční skupina Nova (33,98 procenta). Česká televize ve stejné kategorii za prime time dosáhla svými šesti programy podílu 16,41 procenta. V celodenních číslech u dospělého publika staršího 15 let byly výkony všech tří skupin mimořádně vyrovnané: Nova 28,5 procenta, Česká televize 25,8 procenta a Prima 25,6 procenta.
České televizi v sobotu u celodenních čísel výrazně pomohl dětský kanál ČT :D. Šlo o první sobotu, kdy Déčko vysílalo i v celoplošném multiplexu 3, což se výrazně projevilo na nárůstu jeho celodenního podílu na publiku i na počtech diváků jednotlivých pořadů. Ve dvou případech ČT :D pokořila hranici 100 tisíc diváků: u Kačeřích příběhů, které vysílá denně od 18:55 hod. (119 tisíc dospělých diváků a 3,96 procenta publika; 7,82 procenta ve věku 15 až 54 let) a u večerníčku Bílá paní na hlídání, vysílaného od 18:45 hod. (109 tisíc dospělých diváků a 4,11 procenta publika; 7,72 procenta ve věku 15 až 54 let). Za celý den dosáhla ČT :D podílu 1,33 procenta na publiku nad 15 let a 2,33 procenta v kategorii 15 až 54 let.
Mírně se zvedla i sledovanost kulturního kanálu ČT art, za sobotní prime time dosáhnul podílu 0,16 procenta u dospělých starších 15 let a 0,18 procenta u publika od 15 do 54 let. Nejsledovanější pořad tohoto kanálu, dokument Elvis Presley!, vidělo od 23:40 hod. 22 tisíc dospělých diváků (1,84 procenta publika a 2,29 procenta ve věku 15 až 54 let). ČT Sport bodovala brzce odpoledním přenosem Velké ceny Pardubic, již od 13:25 hod. vidělo v průměru 90 tisíc dospělých diváků a 5,87 procenta publika (4,57 procenta ve věku 15 až 54 let).