Hlavní navigace

Blogy ovlivňují čtenáře při výběru zboží

14. 12. 2006
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Dle průzkumu agentury Hotwire a marketingového institutu Ipos povzbudí k nákupu konkrétnímu výrobku kladný ohlas v internetovém deníčku (blogu) 56 procent uživatelů. Negativní hodnocení naopak odrazuje 30 procent lidí. Pro 23 procent respondentů průzkumu jsou blogy důvěryhodným zdrojem informací. Televizi takto hodnotí jen 15 procent dotázaných.

Dle průzkumu agentury Hotwire a marketingového institutu Ipos povzbudí k nákupu konkrétnímu výrobku kladný ohlas v internetovém deníčku (blogu) 56 procent uživatelů. Negativní hodnocení naopak odrazuje 30 procent lidí. Pro 23 procent respondentů průzkumu jsou blogy důvěryhodným zdrojem informací. Televizi takto hodnotí jen 15 procent dotázaných.

Podle americké výzkumné agentury Pew bylo hlavním důvodem pro vedení blogu vydělávání peněz jen pro sedm procent autorů webových deníčků. (Radim Hasalík)

Česká marketingová agentura Ataxo před časem přišla s projektem bezplatného zapůjčování hardwaru autorům vybraných blogů za účelem jeho vyzkoušení a následného publikování recenze na blogu s odkazem na konkrétní internetový obchod.

Reklama jako taková se na českých blozích teprve zabydluje. Lze však očekávat její častější přítomnost především kvůli spuštění AdSense pro české stránky.

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.