Mezitýdenní vývoj (vs. 45. týden 2015)
Cílová skupina 15+
Páteční teroristické útoky v Paříži, ale i mimořádné sportovní přenosy pomohly České televizi v uplynulém týdnu porazit skupinu Nova a v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let za všechny své programy najednou dosáhnout nejvyšší hodnoty na českém trhu. V součtu šesti svých kanálů ČT oslovila denně v průměru 32,37 procenta dospělého publika, což bylo o 2,82 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Největší zásluhu na tom měly programy ČT Sport a ČT 24. Skupina Nova naopak nejvíce klesala: propadla se o 1,20 procentního bodu na hodnotu 29,03 procenta, když jediným programem, který zaznamenal růst, byla Nova Cinema. Klesaly i skupiny Prima (o 0,65 procentního bodu na hodnotu 21,04 procenta) a Barrandov (o 0,17 procentního bodu na 6,35 procenta).
PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima stoupala nejvíc z českých televizí, meziročním skokanem Barrandov
Z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce rostla ČT Sport. Ve srovnání s předminulým týdnem si polepšila o 2,34 procentního bodu na hodnotu 5,03 procenta. Významný růst o 1,31 procentního bodu na podíl 5,50 procenta zaznamenala i zpravodajská ČT 24, která se stala čtvrtou nejsledovanější televizí v Česku (tradiční čtyřka trhu, TV Barrandov, vykázala týdenní podíl 5,31 procenta). Zajímavý růst o 0,31 procentního bodu na hodnotu 4,23 procenta zaznamenala i Nova Cinema. Naopak největší mezitýdenní pokles připadl na hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,26 procentního bodu na hodnotu 20,84 procenta. Klesala i „velká“ Prima, a to o 0,73 procentního bodu na 13,99 procenta, a rovněž ČT 1, která si pohoršila o 0,46 procentního bodu na podíl 15,70 procenta.
Cílová skupina 15–54
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně soustředí skupina Nova, minulý týden v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce stoupala ČT Sport. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 2,46 procentního bodu na hodnotu 5,60 procenta. Teroristické útoky v Paříži zvedly podíl zpravodajské ČT 24 o 1,36 procentního bodu na 3,64 procenta a významnější růst o 0,30 procentního bodu na hodnotu 5,98 procenta zaznamenala i Nova Cinema, která si tak podržela v této cílové skupině pozici čtyřky na trhu. Největší pokles u mladšího publika zaznamenal hlavní kanál Novy, který přišel o 1,35 procentního bodu a klesl na podíl 23,93 procenta. Padaly i hlavní programy Primy a České televize. „Velká“ Prima si pohoršila o 0,60 procentního bodu na hodnotu 11,51 procenta, ČT 1 klesla o 0,50 procentního bodu na 10,86 procenta.
MINULÝ ROK: Nova skokanem týdne, meziročně ale nejvíc rostla Prima. I jako skupina
Pohledem celých televizních skupin se minulý týden v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let dařilo růst pouze České televizi. V součtu šesti svých programů si oproti předminulému týdnu připsala 2,85 procentního bodu na hodnotu 26,57 procenta. Ostatní tři velké komerční televizní skupiny klesaly. Nejvíce skupina Nova, která přišla o 1,46 procentního bodu a vykázala souhrnný podíl 34,62 procenta, díky němuž si u mladšího publika udržela pozici lídra trhu. Klesala také skupina Prima, která si pohoršila o 0,48 procentního bodu na hodnotu 21,83 procenta (i přes mírný růst Primy love a Primy Zoom). Poklesu se nevyhnula ani skupina Barrandov, která přišla o 0,11 procentního bodu a minulý týden uzavírala průměrným souhrnným podílem 4,41 procenta.
Meziroční vývoj (vs. 46. týden 2014)
Cílová skupina 15+
V meziročním srovnání s druhým listopadovým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl narostl o 2,77 procentního bodu na hodnotu 5,03 procenta. Výrazný růst zaznamenala i ČT 1, která meziročně posílila o 2,15 procentního bodu na letošních 15,70 procenta. A do třetice opět Česká televize: zpravodajská ČT 24 si meziročně polepšila o 1,38 procentního bodu na hodnotu 5,50 procenta. Naopak největší meziroční pokles připadl na hlavní kanál Novy, který se propadl o 3,09 procentního bodu na hodnotu 20,84 procenta. Klesala ale také „velká“ Prima, a to o 1,34 procentního bodu na podíl 13,99 procenta. Významnějšímu poklesu o 0,53 procentního bodu na hodnotu 1,66 procenta se nevyhnula ani Prima Zoom.
Česká televize jako celek si meziročně v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let polepšila o rekordních 5,95 procentního bodu na hodnotu 32,37 procenta, což jí pohodlně stačilo na porážku skupiny Nova a získání pozice lídra trhu. Meziroční nárůst poté zaznamenala už jen skupina Barrandov, která si díky třem novým kanálům a růstu hlavního programu polepšila o 1,67 procentního bodu na hodnotu 6,35 procenta. Naopak skupina Nova silně ztrácela: meziročně se propadla o 4,28 procentního bodu na souhrnný podíl 29,03 procenta. Významněji klesala i skupina Prima, a to o 2,28 procentního bodu na hodnotu 21,04 procenta. Obě největší komerční skupiny zaznamenaly pokles u všech svých programů.
Cílová skupina 15–54
U mladšího publika od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl narostl o 3,10 procentního bodu na hodnotu 5,60 procenta. Teroristické útoky v Paříži zvýšily meziročně podíl zpravodajské ČT 24 o 1,57 procentního bodu na hodnotu 3,64 procenta. Dařilo se také Primě Cool, která meziročně u mladšího publika narostla o 0,24 procentního bodu na hodnotu 5,62 procenta. Největší meziroční pokles u mladých připadl na hlavní kanál Novy, který se propadl o 2,07 procentního bodu na podíl 23,93 procenta. Klesal také hlavní kanál Primy, který přišel o 1,18 procentního bodu a skončil na letošních 11,51 procenta. Významněji klesal také Fanda, který si pohoršil o 0,55 procentního bodu na letošních 1,47 procenta.
Česká televize jako skupina si podržela silný meziroční růst i u mladšího publika od 15 do 54 let. V souhrnném celodenním podílu na sledovanosti si polepšila o 4,42 procentního bodu na hodnotu 26,57 procenta. Mírný nárůst o 0,96 procentního bodu na hodnotu 4,41 procenta zaznamenala i skupina Barrandov. Dvě největší komerční televizní skupiny na trhu ale klesaly. Nejvýznamněji skupina Nova, která přišla o 2,81 procentního bodu a dosáhla podílu 34,62 procenta. Skupina Prima si meziročně pohoršila o 1,51 procentního bodu na hodnotu 21,83 procenta. V obou případech meziročně stoupal pouze jeden program z dané televizní skupiny, a to ještě spíše symbolicky.