Hlavní navigace

Český startup Druidly získal investici dva miliony a míří do světa

9. 8. 2012
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Před necelými dvěma měsíci se rozhodli založit startup, včera oznámili prvního investora. Na konci léta míří do světa s prvním hotovým výsledkem. Český startup s hodně globální ambicí. Bude se vám hodit Druidly?

Český startup Druidly, za kterým stojí hlavně (ale nejenom) David Šmehlík (Fleveo) a Martin Malý (známý zejména jako Artur Dent a „ten co založil Bloguje.cz“), včera oznámil získání první investice. Investorem je Milan Votava, zakladatel legendárního diskusního serveru MaMedia. Do Druidly vložil více než dva miliony korun.

Automatizovaná platforma pro distribuci obsahu na mobilní telefony, tablety a počítače“ zní hodně sofistikovaně a komplikovaně.

Ve skutečnosti je to vlastně docela jednoduché a Druidly se snaží vyvinout softwarové řešení uspokojující potřeby takřka kohokoliv, kdo chce na Internetu šířit svůj obsah v podobě aplikace – ať už pro mobilní telefony či tablety, nebo pro operační systém či prohlížeč, který koncept „aplikací“ používá. Tedy v první řadě pro Windows 8, která se objeví během několika měsíců. A pro které bude Druidly mít své řešení připravené jako první.

Co bude Druidly nabízet?


Autor: Druidly

Druidly bude řešením vhodným zejména pro malé a střední vydavatele obsahu (blogy, oborové magazíny, pořadatele akcí, restaurace, atd). Typicky by se Druidly mohlo hodit například pro autora tohoto článku a jeho blog – s pomocí Druidly by získal aplikaci pro iPhone, Android i Windows 8 s obsahem svého blogu. Bez nutnosti cokoliv programovat a technicky řešit. Nebo bez nutnosti zaplatit si vývoj kompletní aplikace ušité přesně na míru. Obojí by bylo také patřičně dražší než řešení zprostředkované Druidly. Půjde ale použít i pro potřeby média velikostí odpovídající Lupa.cz. A pro ještě náročnější vydavatele chce být Druidly schopné nabídnout řešení na míru.

Jméno Druidly je odvozeno od slova druid. „Vlastně ‚good fella‘, který ti pomůže vyřešit tvůj problém, umíchá lektvar či tak,“ vysvětluje Martin Malý. Služba se bude umět postarat také o distribuci obsahu, zajištění životního cyklu aplikace – aby se aplikace objevily v odpovídajících aplikačních obchodech, byly aktualizovány, řešily se nedostatky a objevovaly nové funkce. A samozřejmě aby se dodržely i všechny potřebné podmínky a pravidla. 

Každý bude moci publikovat na mobilních zařízeních. O úspěchu obsahových projektů rozhodne jejich kvalita, ne zázemí velké mediální společnosti,“ říká Martin Malý, jeden ze zakladatelů Druidly.

V praxi to zjednodušeně bude vypadat tak, že si na webu Druidly „naklikáte“ základní potřebné parametry aplikace, nahrajete potřebné grafické prvky, vyplníte nějaké základní texty a kliknete na „vygenerovat“. Výsledek bude ten, že od Druidly získáte kompletní hotovou aplikaci, dostupnou v App Store, Google Play či Windows Store. Funkční, distribuující obsah přes odpovídající technické řešení, s technickou podporou a vším dalším potřebným. Aplikace navíc bude schopná růst i s potřebami a počtem uživatelů. Od vydavatele přitom bude v zásadě potřebovat jen zajistit výstup v podobě RSS/Atom.

Nejmenší vydavatelé (stovky až tisíce čtenářů) si kompletní řešení od Druidly budou moci pořídit za několik desítek dolarů měsíčně, dražší řešení bude spojeno s většími nároky. V případě rozsáhlejších případů bude, podle Martina Malého, zhruba pět let nákladů na provoz Druidly rovnocenné jednorázové investici při vývoji aplikace na míru. Druidly v tomto žádné další konkrétní informace prozatím neposkytuje, až na to, že předpokládají potřebu zhruba dvou stovek zákazníků, aby se společnosti dokázala uživit.  

Podstatné může být i to, že Druidly počítá s tím, že samotní vydavatelé budou schopni zpoplatnit obsah dodávaný ve „svých“ aplikacích. Ať už formou inzerce (tam kde je to možné) nebo klasickým placením za obsah.

Vedle publikování obsahu poskytne hotová aplikace vydavateli i odpovídající potřebné údaje o čtenosti, užívání i chování uživatelů. Od základní jednoduché analýzy až po složitější a komplexnější výstupy pro „velké“ vydavatele.

Globální ambice, český trh je malý

Důležité a zajímavé na tomto startupu je, že má globální ambice. Začíná v Evropě a míří na celý svět. Což lze označit jako rozumné rozhodnutí, protože český trh by pro cokoliv takového byl malý. Na druhou stranu to samozřejmě znamená, že bude mít konkurenci v podobě podobných služeb, ale také dalších startupů, které vytvářejí obecné „generátory“ aplikací (viz například Snappii, Appy Pie, Tiggzi, TheAppBuilder, appMobi, BuzzTouch, App Express, Each Scape ale i PhoneGap ). Druidly bude ale mít poměrně podstatnou výhodu, půjde o službu „na klíč“, která se soustředí na to, aby opravdu dobře dělala tu nejpodstatnější věc.

Za Druidly stojí akciová společnost Druidly, Inc. registrovaná v Delaware a majoritu v ní drží zakladatelé (Martin Malý a David Šmehlík) a další podíly patří zaměstnancům a investorům. Ten čerstvý, Milan Votava, komentuje vstup do Druidly takto, "„Myšlenka, se kterou Druidly přichází, mi připadá zajímavá. Vidím v ní velký potenciál, stejně jako v týmu, který Druidly vyvíjí, a rád se na celé věci budu podílet.“

BRAND24

První konkrétní výstupy Druidly uvidíme na konci léta, nebo spíše v září, právě na evropském i českém trhu. Mělo by jít o hotovou aplikaci pro Windows 8, kterou by nejpozději za pár týdnů měly následovat mobilní aplikace, tedy iPhone a Android. A jak napovídá zaměření na globální trh, bude první aplikace anglická, stejně tak jako kompletní web a veškeré věci okolo.

A proč Druidly začíná právě s Windows 8 aplikací? Důvod je prostý, Fleveo (firma Davida Šmehlíka) je partnerem Microsoftu pro design a vývoj „Windows 8 Style“ aplikací. A se spuštěním Windows 8 (v říjnu 2012) bude mít Druidly velkou možnost se pomocí již hotové aplikace objevit ve Windows Store. Ať už samostatně, nebo už v podobě konkrétních aplikací svých zákazníků. A Windows 8 samozřejmě znamená nejenom operační systém pro počítače, ale také pro tablety.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).