Hlavní navigace

Chcete tlačítko Nelíbí hned teď? Nenaleťte facebookovým podvodníkům

28. 9. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Facebook ještě nezveřejnil, co přesně se pod plánovaným Nelíbí skrývá, podvodníci už ale zprávu začali zneužívat k nalákání neopatrných uživatelů.

Získejte nově oznámený prvek Nelíbí na váš profil!“ Tato a podobné nabídky v desítkách a možná stovkách podob míří na uživatele Facebooku. Ti opět ochotně klikají, protože horkou (prozatím neexistující) novinku prostě strašně moc chtějí. Možnost dávat „palec dolů“ (místo klasického palce nahoru) je pro řadu uživatelů obrovský lákadlem.

Pro podvodníky se tu otevřela výborná příležitost pro klasický podfuk – nabízejí uživatelům možnost získat Dislike (Nelíbí) jako věc, která je dostupná „pouze na pozvání“. Hrají i na to, že uživatel se tak stane někým výjimečným a bude mít něco, co ostatní nemají.

V tom nejméně problematickém případě vás podobné přísliby přivedou „jen“ na vyplňování dotazníků, častější ale je, že se v dotazech objeví snaha získat nejenom vaše osobní informace, ale hlavně přihlašovací údaje k vašemu účtu na Facebooku. Pokud se na něco takového necháte nachytat, tak je váš účet napaden a útočníci jej mohou využít pro další šíření tohoto podvodu na vaše přátele.

V řadě případů „získání Nelíbí“ znamená, že ve skutečnosti získáte malware a viry, které poté využívají váš počítač a snaží se napadnout i vaše přátele na Facebooku. 

MMF24

Výjimkou není ani další klasika podvodníků (velmi oblíbená i v Česku): tedy přivedení na nikdy nekončící dotazníkové chytáky, které vás v ten správný moment přesvědčí k utrácení peněz za poslání SMS nebo telefonát. V obou případech na prémiové služby, které vás budou stát nemalé peníze.

Viz například Scammers Targeting Facebook Users with Dislike Button Scam

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).