Vladimír Menšík porazil Harryho Pottera
V čele pelotonu českých televizních stanic se letos v létě usadila ČT1. I v sobotu oslovila za celý den více dospělého publika staršího 15 let než hlavní kanál Novy a zůstala tak nejsledovanější televizí v zemi. Jednička dosáhla celodenního podílu 16,98 %, zatímco Nova pouze 14,56 %. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ale Nova těsně vedla (19,71 % vůči 18,87 % ČT1) a v divácké kategorii 15 až 54 let nad Jedničkou zvítězila na plné čáře, když za celý den dosáhla dvojnásobného výkonu proti ČT1, a v prime time dokonce trojnásobného. Ratingy televizní sledovanosti ale byly viditelně nízké, vždyť například Televizní noviny vidělo jen 878 tisíc dospělých diváků, což představovalo 38,22 % publika (36,73 % ve věku 15 až 54 let).
PÁTEČNÍ DATA: ČT1 v pátek nejsledovanější českou televizí, Novu porazila i v prime time
Z nezpravodajských pořadů se v sobotu nejlépe dařilo střihovému zábavnému pořadu Vladimír Menšík: Humor je vážná věc na ČT1. Od osmé hodiny večer jej vidělo v průměru 675 tisíc dospělých diváků, což odpovídalo 24,90 % publika. Souběžně vysílaný film Harry Potter a Ohnivý pohár na Nově upřednostnilo od 20:20 hod. 446 tisíc dospělých a 17,31 % publika. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let ale Harry Potter Vladimíra Menšíka porazil. Film na Nově v této divácké kategorii vidělo 30,20 % publika, archivní zábavu na Jedničce pouze 14,46 %. Prima se tentokrát musela po osmé hodině večer spokojit s menší sledovaností než ČT2, když její akviziční film Orel Deváté legie od čtvrt na devět vidělo 222 tisíc dospělých diváků a 8,20 % publika (9,00 % ve věku 15 až 54 let).
ABBA zvedla zájem o ČT art
ČT2 porazila Primu snímkem Šakal, který si od osmé večer nenechalo ujít 240 tisíc dospělých diváků a 8,82 % publika (ale jen 6,24 % ve věku 15 až 54 let, takže u mladšího publika byla Prima sledovanější). Nad hranici 200 tisíc diváků se v sobotu dostal ještě přenos cyklistické Tour de France na ČT Sport. Téměř čtyřhodinovou etapu, která začínala hodinu po poledni, vidělo v průměru 224 tisíc dospělých diváků a 16,05 % publika (13,83 % ve věku 15 až 54 let). Navazující Diamantovou ligu zhlédlo od páté odpoledne 143 tisíc dospělých a 10,99 % publika (9,40 % ve věku 15 až 54 let). Sportovní kanál České televize tak za celý den opět vykázal nadprůměrný podíl na sledovanosti, když v kategorii 15+ dosáhl podílu 5,89 %. Tentokrát to však na pozici čtyřky na trhu nestačilo.
MINULÁ SOBOTA: Harry Potter na Zázraky přírody nestačil, u mladšího publika ale získal podíl 31 %
Čtvrtou nejsledovanější televizí v zemi byla totiž TV Barrandov, která za celou sobotu oslovila v průměru 6,33 % dospělého publika. Žádný z jejích pořadů přitom nepokořil hranici 200 tisíc diváků. Nejblíže jí byla talk show Sejdeme se na Cibulce, již si od čtvrt na jedenáct nenechalo ujít 169 tisíc dospělých diváků a 8,79 % publika (3,58 % ve věku 15 až 54 let). Slušně se v sobotu večer dařilo ČT art s ABBAmánií. Zejména druhá část vzpomínkového hudebního pořadu zařazená od čtvrt na deset přilákala nadprůměrný počet diváků: 82 tisíc při podílu na publiku 2,96 % (2,14 %). To je výrazný nadprůměr, protože podíly pořadů ČT art se obvykle pohybují v hodnotách do jednoho procenta.