Hlavní navigace

ČT 24 v sobotu lídrem trhu s podílem 19,04%, Události sledovanější než TN na Nově

Jan Potůček

UVNITŘ DATA ZA JEDNOTLIVÉ KANÁLY – Debata vítězů na ČT 1 a ČT 24 zaujala více diváků než film na Nově a srazila show Česko vaří s Pohlreichem živě do podprůměru.

Doba čtení: 3 minuty

Nova udržela prvenství v kategorii D15–54

Napjatý volební finiš v sobotu zamíchal kartami televizní sledovanosti. Česká televize bodovala kontinuálním volebním vysíláním, díky němuž se zpravodajská ČT 24 stala nejsledovanější televizí v zemi v divácké kategorii D15+. Po celý den ji sledovalo v průměru 19,04 procenta dospělého publika, zatímco obvyklého lídra trhu, hlavní kanál Novy, pouze 15,35 procenta. ČT 1 vykázala v této cílové skupině celodenní podíl 12,59 procenta a hlavní kanál Primy 11,14 procenta. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let byla ČT 24 dvojkou na trhu s celodenním podílem 15,25 procenta, prvenství uhájila Nova s 18,81 procenty.

PÁTEČNÍ DATA: Výměna manželek nestačila na Sanitku 2 ani u mladých, bodovala Nova Cinema

Pět a půl hodiny dlouhé volební vysílání ČT 24 sledovalo od půl druhé odpoledne do sedmé večerní v průměru 706 tisíc dospělých diváků, 36,54 procenta publika (31,46 procenta ve věku 15 až 54 let). Události České televize porazily v počtu diváků i podílu na publiku novácké Televizní noviny. V součtu kanály ČT 1 a ČT 24 oslovily v průměru 1,248 milionu dospělých diváků, 35,56 procenta publika (29,89 procenta ve věku 15 až 54 let). Mladší diváci sledovali Události spíše na ČT 24, jinak se počty diváků hlavní zpravodajské relace ČT rozdělily mezi oba kanály dost rovnoměrně – na ČT 1 vidělo Události 637 tisíc dospělých, na ČT 24 pak 611 tisíc.

Kanály – průměrné podíly (26. 10. 2013)
Graf podílu kanálů (26. 10. 2013)
Graf podílu skupin (26. 10. 2013)

Volby nepoznamenaly pouze Novu Cinema

Televizní noviny na Nově oslovily od půl osmé 1,145 milionu dospělých diváků, 30,92 procenta publika, u mladších diváků od 15 do 54 let měly podíl 32,15 procenta. To je výrazně méně, než je u hlavních zpráv Novy obvyklé. Zprávy FTV Prima zaujaly od 18:55 hod. 667 tisíc dospělých diváků, 19,48 procenta publika (16,09 procenta ve věku 15 až 54 let). Debatu vítězů, v níž se od 20 hodin na ČT 1 a ČT 24 sešli u Václava Moravce lídři všech politických stran zvolených do Poslanecké sněmovny, vidělo v průměru 873 tisíc dospělých diváků, 22,94 procenta publika (17,46 procenta ve věku 15 až 54 let). O něco více jich bylo na ČT 1 (442 tisíc) než na ČT 24 (431 tisíc), ale z hlediska obvyklých výkonů těchto kanálů v sobotu večer byla Jednička silně podprůměrná, zatímco ČT 24 výrazně nad průměrem.

MINULÁ SOBOTA: Pohlreich na Primě skončil pod průměrem, vítězem soboty Muži v naději na Nově

MIF 2018 tip v článku Mikulenka

S pozicí dvojky na trhu se musel spokojit hlavní kanál Novy i po 20. hodině, film Mission: Impossible – Ghost Protocol vidělo od 20:20 hod. v průměru 567 tisíc dospělých diváků, 15,95 procenta publika. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let ale Nova vyhrála, film totiž zaujal 22,20 procenta publika. Silně pod průměrem zůstala i nová show Primy Česko vaří s Pohlreichem živě, kterou od čtvrt na devět vidělo 457 tisíc dospělých diváků, 12,03 procenta publika (12,96 procenta ve věku 15 až 54 let). Podprůměrný výkon vykázala i bondovka Quantum of Solace, již od 21:45 hod. vidělo 271 tisíc dospělých diváků , 10,81 procenta publika (13,68 procenta ve věku 15 až 54 let).

Z menších tématických kanálů volební vysílání v sobotu neovlivnilo pouze Novu Cinema, jejíž hlavní film Hvězdný prach vykázal nadprůměrnou sledovanost: od osmé večerní jej vidělo v průměru 256 tisíc dospělých diváků , sedm procent publika (v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let dokonce 10,24 procenta).

Top 10 všechny stanice (26. 10. 2013)
Top 5: ČT1 (26. 10. 2013)
Top 5: ČT2 (26. 10. 2013)
Top 5: ČT24 (26. 10. 2013)
Top 5: ČT sport (26. 10. 2013)
Top 5: ČT :D (26. 10. 2013)
Top 5: ČT art (26. 10. 2013)
Top 5: Nova (26. 10. 2013)
Top 5: Nova Cinema (26. 10. 2013)
Top 5: FANDA (26. 10. 2013)
Top 5: SMÍCHOV (26. 10. 2013)
Top 5: TELKA (26. 10. 2013)
Top 5: Prima family (26. 10. 2013)
Top 5: Prima COOL (26. 10. 2013)
Top 5: Prima love (26. 10. 2013)
Top 5: Prima ZOOM (26. 10. 2013)
Našli jste v článku chybu?