Z Billboardu nám přišla nabídka lepší, a tak jsme NewLinxu (provozovaného Computer Pressem) korektně oznámili, že jsme se rozhodli využít služeb konkurence. Byli jsme dost překvapeni reakcí. Ozval se sám Jiří Hlavenka (v té době pro mě nedotknutelná modla a guru), a ve velmi ostrém e-mailu obvinil Billboard z nečistých praktik. Koukali jsme na to jako vrány, polovině toho, co psal, jsme nerozuměli, chápali jsme jen, že se ty dvě společnosti nemají rády a přišlo nám zvláštní to takhle propírat před klientem. Na Lupě pak o výměnných poměrech těchto systémů vyšlo několik článků, kde se Michal Matula z Billboardu s Jiřím Hlavenkou pěkně dohadovali. Lupa byla prostě vždycky místo, kde to žije.
S Lupou mám také spojenou svoji dosavadní největší mediální lekci, kdy jsem se někdy v roce 2001 v diskusi nechal unést a nevybíravě se pustil do našeho tehdejšího konkurenta. Byl jsem arogantní a hloupý. Na druhou stranu dostal jsem za uši, tuhle velkou chybu si dodnes pamatuji a do diskusí až na malé výjimky vůbec nepřispívám. (Mimochodem, pro pamětníky, ten soud jsme tehdy vyhráli a nyní probíhá na dotyčného exekuce.)
Samozřejmě nemohu nezmínit, jak nás 4. ledna 2001 Patrick Zandl vychválil v článku České nákupy po Internetu. Ale kde?, kde popsal svůj nákup ledničky u nás. My jsme tehdy tu ledničku koupili v prodejně ElektroCity v Průhonicích (už neexistuje) za maloobchodní cenu, naložili jsme ji do – pro tuto akci vypůjčeného – VW Transporter, dovezli Patrickovi domů a prodali se slevou. Byl to náš třetí zákazník a dostal fakturu s číslem FV20000003. Patrick se mě pak asi po dvou letech ptal, že té faktuře nemohl uvěřit a myslel si, že je to nějaká šifra… Nevěřil, že byl skutečně historicky třetím zákazníkem naší společnosti.
A nakonec… Pamatuji se také na banner z té doby s textem „máte ho malého?“
, který odkazoval na Lupu. Kde je mu konec …