Hlavní navigace

Digital Broadcasting ve spolupráci s Českou televizí prověřil výrobce technologií pro přechod na DVB-T2

10. 11. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Digital Broadcastimg
Operátor celoplošných sítí DVB-T, společnost Digital Broadcasting, připravil ve spolupráci s Českou televizí testování čtyř významných výrobců technologie komprimace a multiplexace ve standardu DVB-T2 s použitím kodeku HEVC.

Akce se zúčastnily za dodavatele technologie společnosti ATEME, Rohde&Schwarz, Harmonic, Ericsson v přímém zastoupení, či v zastoupení regionálními dodavateli, společnostmi Rohde&Schwarz – Praha, Triton.sk a Sunteq. Za odbornou veřejnost byli přítomni techničtí pracovníci zastupující většinu velkých společností českého a slovenského televizního trhu, mezi nimi zástupci České televize, CET21, FTV Prima, Viacom, Teléfonica O2, UPC a mnoha dalších.

PSALI JSME: Digital Broadcasting testoval ve spolupráci s Českou televizí komprimační technologie pro DVB-T2/HEVC

Srovnání technologií bylo zaměřeno zejména na subjektivní porovnání kvality obrazu HEVC komprese, která byla určena jako zdrojové kódování obrazu pro digitální televizní terestriální vysílání druhé generace (DVB-T2). Účastníci měli možnost posoudit kvalitu kódování pro různé vstupní (576i50, 1080i50, 1080p50) a výstupní (540p50, 1080p50) formáty a dva základní typy kódování (CBR a statmuxed VBR).

ebf - partner 1

Výhoda tohoto provedení pro všechny zúčastněné spočívala v možnosti subjektivně a komparativně vyhodnotit kvalitu enkódovacích řešení výrobců za stejných podmínek – tedy stejný zdrojový testovací signál, stejné hodnoty datového toku nebo stejné parametry kódování.

Jedním z testů bylo srovnání kvality provedení up-konverze i s dalšími výrobci hardware řešení, dále pak porovnání videokvality různých standardů kódování při stejném datovém toku. Porovnáváno bylo MPEG4 576i50, HEVC 1080p50 a HEVC 540p50 při zdrojovém signálu 576i50 nebo 1080i50.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).