Česká pobočka kabelové a satelitní společnosti UPC vykázala ke konci druhého čtvrtletí letošního roku 44 400 předplatitelů digitální kabelové televize. Do tohoto čísla ovšem firma započítala i předplatitele DVB-C od společnosti Karneval, která zatím funguje jako samostatná značka a s UPC by měla splynout od 1. září. Vyplývá to z kvartálních výsledků vlastníka UPC, mediální skupiny Liberty Global.
GRAF: Počty předplatitelů služeb UPC v Evropě za II. čtvrtletí 2007 (GIF, 47kB)
Digitální kabelovku od UPC a Karnevalu si tedy předplácí skoro stejný počet zákazníků jako televizi přes pevnou telefonní linku od konkurenční Telefóniky O2 Czech Republic. Její služba O2TV nedávno dosáhla 40 tisíc abonentů. Ve střední a východní Evropě je Česká republika lídrem v počtu předplatitelů digitální kabelové televize od UPC. Tento produkt nabízí UPC už jenom v Rumunsku, kde si DVB-C k 30. červnu předplácelo osm tisíc domácností.
Analogovou kabelovou televizi od UPC a Karnevalu mělo ke konci letošního června předplaceno 511 300 tuzemských domácností. To řadí Českou republiku na čtvrté místo u tohoto produktu UPC v rámci středoevropského regionu – za Rumunsko, Polsko a Maďarsko.
O zkušenostech s digitální kabelovou televizí UPC více v zítřejším článku