Hlavní navigace

eŠopák: Alza chce do Vídně, Amazon do firem a Louženská jde do agentury

Jan Beránek

První dubnový týden se e-shopy začaly probírat z jarní únavy a začínají plánovat letošní budoucnost. APEK ale každopádně upozorňuje na to, že je vhodné zamyslet se i nad implementací směrnice GDPR.

Co se za týden událo na tuzemské i světové scéně, sledujeme pravidelně už několik let. Pravidelný týdenní přehled rozjíždíme až letos. Pokud byste měli pro eŠopák nějaké tipy, dejte nám vědět. 

Z domova

– Alza.cz chystá další expanzi. V plánu je prodejna v Rakousku, nové regionální centrum v Ostravě a výrazné posílení v Maďarsku. Kromě poboček ale zkouší automat na oblíbené drobnosti. Místo bagety si tak v obchoďáku v pražském Edenu mohou zákazníci koupit v upraveném automatu třeba SD kartu, baterii do fotoaparátu, nabíječku k telefonu nebo propojovací kabely.

– A to není všechno. Alza.cz také vstupuje do dalšího nového světa – e-shop se stal generálním partnerem týmu Alza.eXtatus. 

Napřed maminky a děti, teď senioři a postižení. Rohlík spouští ve spolupráci s nadací Taťány Kuchařové Krása pomoci klub Rohlík bez bariér. Jeho členové dostanou dopravu zdarma i na malé nákupy, výnos nákupu až do bytu bez ohledu na počet pater. Objednat je možné jak online, tak po telefonu. A to všechno zadarmo.

Agentura Acomware ze stáje Babišova vydavatelství Mafra zvýšila v roce 2016 svůj obrat meziročně o 78 procent na 145,3 milionu korun. A v tomto trendu chce pokračovat i letos. “Rádi bychom rostli o dalších zhruba 30 %. Budeme nadále zkvalitňovat nejen naše klíčové služby, které zahrnují e-mailový a výkonnostní marketing, ale také rozšiřovat naši specializaci,” tvrdí šéf firmy Jan Penkala.

Po EET čeká e-commerce scénu ještě další magická zkratka. Tentokrát to je GDPR, tedy nová regulace v oblasti ochrany osobních údajů. Evropské nařízení nabývá účinnosti od 25. května příštího roku. Předpokládá ale dopracování řady otázek národní legislativou, která však dosud není k dispozici. Změny, které dopadnou na internetové obchody, obecně nemusí být podle APEKu tak dramatické, jak bylo dosud zmiňováno. Asociace slibuje, že pro své členy připraví v nejbližší době podrobnější materiál zaměřený na internetové obchody

Prodejce kosmetiky Notino, čerstvý držitel ceny ShopRoku, pokračuje v krasojízdě a kupuje tradiční německou značku Mussler Beauty. Ta, po víc než osmdesáti letech existence, přechází ze tří čtvrtin do českých rukou. Loni utržila firma ze Stuttgartu 320 milionů korun.

- Česká obchodní inspekce loni našla chyby u 87 procent kontrolovaných obchodů, na které je upozornili zákazníci. Podle ČOI jde o 4,2 procentního bodu více než v roce 2015. Inspektoři tak rozdali internetovým obchodům pokuty za 5,8 milionu korun. 

Kdo kam

Před měsícem dala vale Zootu a nakonec po letech ve firmě zakotvila v agentuře. Pavlína Louženská dostane v 2Fresh na starosti strategii. Bude se tak podílet na kreativních kampaních, předávání know-how pomocí vzdělávacích aktivit 2Fresh nebo i na práci se startupy Costlocker a Atoto. Věnovat by se měla také bikesharingovému projektu Rekola.

– Mall.cz má novou šéfku obsahového marketingu. Tereza Hajná bude zajišťovat marketingovou strategii a tvorbu obsahu. Obsahový marketing je nyní jedním z významných pilířů nové marketingové strategie, která bude formou tzv. „best practices“ postupně nasazována ve všech dalších zemích, kde Mall Group působí. Hajná dříve působila v IBM a ve startupu SQLDep.

Z ciziny

– Amazon chce získat firemní zákazníky i mimo AmerikuAmazon Business je nové tržiště, kde se nakupuje bez daně, kromě počítačů i třeba prostředky na čištění. Službu spustila firma před dvěma lety ve Spojených státech. A jen za loňský rok prodala zboží za miliardu dolarů. Teď ji postupně spouští po Evropě. Loni začala v Německu, teď vstupuje do Británie

Hodnota Amazonu také tento týden pokořila hranici 430 miliard dolarů, tedy dvakrát víc, než má americký Wallmart. Před e-shopem Jeffa Bezose je tak už jen svatá trojice v podobě společností Apple, Alphabet a Microsoft.

Našli jste v článku chybu?