Možnost spravovat facebookovou stránku bez toho, že by člověk měl zároveň založený osobní profil, definitivně končí. Facebook upozorňuje uživatele, že k 16. únoru bez náhrady zruší možnost tzv. sdíleného přihlášení (označovanou také jako šedý nebo firemní účet).
Tuto funkci v minulosti využívaly hlavně firmy, ve kterých se o správu facebookových stránek nebo reklamních účtů staralo více zaměstnanců najednou. Přihlašovací údaje tzv. šedého účtu totiž mohli používat všichni – i ti, kteří na Facebooku neměli osobní profil. Sdílené přihlášení také používali lidé, kteří chtěli držet svůj osobní profil zcela oddělený od pracovní stránky.
Facebook teď uživatele šedých účtů e-mailem upozorňuje, že za několik dní přestanou fungovat. Jeden z dotčených uživatelů Lupě zprávu přeposlal:
Dobrý den, zdá se, že spouštíte reklamy pomocí e-mailové adresy, která není spojená s osobním Facebook účtem. Těmto typům účtů se říká „sdílené účty“, protože jde většinou o účty s přihlašovacími údaji sdílenými ve firmě mezi zaměstnanci, kteří z nich spravují reklamy. Od 16. února 2015 už tyto sdílené účty nebudou dostupné. Existuje ale jednodušší způsob správy účtů pro reklamy, stránek, aplikací a oprávnění pro zaměstnance, vše v jednom: Business Manager. Svůj sdílený účet můžete migrovat do Business Manageru nebo je možné ho v několika jednoduchých krocích propojit s existujícím osobním Facebook profilem. Poslední den na provedení migrace vašeho účtu bude 16. únor 2015.
Pokud šedý účet využíváte, máte – kromě jeho úplného zrušení – v podstatě dvě možnosti: propojit firemní stránku přímo se svým osobním profilem, nebo přemigrovat účet do nástroje Business Manager. Ten – mimo jiné funkce – nabízí i možnost přidat ke stránkám více správců a nastavit jim různé úrovně oprávnění. Hodí se tak zejména firmám, kde se o stránky stará více zaměstnanců.
Obě varianty ovšem znamenají, že možnost spravovat facebookovou stránku bez přihlášení přes osobní profil definitivně končí. Není to zas tak překvapivé - možnost zakládat nové šedé účty Facebook zrušil už loni na podzim.
Pokud vám opravdu velmi záleží na tom, abyste svůj osobní profil s firemní stránkou nepropojovali, máte samozřejmě ještě další možnost: založit si speciální profil určený jen pro přihlašování k její správě. Jde ovšem o porušení pravidel Facebooku, který používání více osobních účtů nepovoluje. Může se vám tedy snadno stát, že vám takový účet zablokuje.