Facebook včera zareagoval na měsíce kritiky od firem i agentur týkající se stále nižší viditelnosti příspěvků a nutnosti připlácet si, aby se příspěvky z firemních Stránek dostaly k fanouškům. Stejný problém jako u firemních Stránek samozřejmě existuje i u osobních profilů. Nový mechanismus by se tak měl projevit u obou variant.
Zásadní změnou, kterou Facebook právě nasazuje do ostrého provozu, je to, že pokud uživatel neviděl některý příspěvek při prvním zobrazení newsfeedu, bude mu Facebookem předložen ještě jednou, když se k newsfeedu vrátí. Pokud byl příspěvek do newsfeedu „vygenerován“, ale uživatel k němu „nedoroloval“, tak získá příspěvek ještě jednu šanci.
Facebook tento mechanismus označuje jako „story bumping“ a je nutné dodat, že ani druhé zahrnutí nemusí znamenat, že se uživatel k příspěvku „doroluje“. Z oznámení není příliš jasné, kolikrát (či jak dlouho) bude Facebook příspěvky „vracet“. Nicméně nadměrné vracení příspěvků by přinášelo negativní ovlivnění aktuálních příspěvků, pro které by ve finále nakonec nebylo místo.
Facebook tvrdí, že tímto způsobem zajistí nejenom lepší viditelnost příspěvků, ale také vyšší zapojení.
Vedle tohoto mechanismus ještě vstoupí do hry další, označovaný jako „last actor“. Ten bude fungovat tak, že vezme v potaz posledních 50 interakcí uživatele. Přednost při umístění do newsfeedu budou mít právě příspěvky, jejichž zdroje se objevily v posledních padesáti interakcích.
Facebook prakticky stejný mechanismus používal (nejde o nic jiného, než o součást algoritmu EdgeRanku), ale omezení na 50 posledních interakcí je výrazná změna – EdgeRank doposud vycházel z podstatně delší periody. Není zcela jasné, jak dlouho bude vliv této změny na příspěvky platit – tedy jak dlouho bude například zvýhodněn váš přítel, na jehož příspěvek jste dali Líbí.
Jak to celé nakonec dopadne? Bude nutné pár měsíců počkat, protože až teprve poté bude jasné, co nové mechanismy udělají s viditelností.