E-mailová schránka uživatelů Gmailu pojme již 7000 MB. Zhruba za poslední půlrok se zvětšila o více než 1000 MB a stále pomalu roste. Uvidíme, kdy a jestli vůbec Google růst kapacity schránky zastaví. Každopádně „nafukovací“ schránka je šikovným marketingovým tahem. Gmail byl spuštěn 1. dubna 2004, tehdy s kapacitou 1000 MB, což bylo před čtyřmi lety tak neuvěřitelné číslo, že si mnozí mysleli, že Gmail je jen aprílovým vtípkem. Nebyl.
Uživatelský účet na Gmailu byl svého času dost exkluzivní záležitostí, respektive se o to Google alespoň pokoušel. K založení schránky byla potřeba pozvánka od některého z uživatelů. A těch v začátcích nebylo mnoho. Postupem času se Gmail dočkal spousty nových funkcí, otevřel se široké veřejnosti, přišla lokalizace do češtiny, přepracování uživatelského rozhraní a začal svou kapacitu kontinuálně navyšovat.
Gmail neznamenal čerstvý vítr do zatuchajícího freemailového prostředí jen kvůli kapacitě, ale i kvůli možnostem prohledávání pošty nebo systému organizace korespondence podle tagů. Na začátku se však objevovaly později rozptýlené obavy o soukromí uživatelů vzhledem ke kontextové reklamě reflektující obsah e-mailů a nemožnosti úplně smazat e-maily. Navíc v Evropě čelí Google problémům kvůli ochranné známce. (Za tip děkujeme Janu Mrázkovi)