Hlavní navigace

Google+ bude mít zkrácené adresy profilů

Daniel Dočekal

„Vanity URL“ neboli zkrácenou adresu firemních i osobních profilů na Google+ bude možné získat v blíže neurčené budoucnosti. Podobně jako na Facebooku bude tak možné mít pro osobní profil nebo firemní Stránku internetovou adresu v srozumitelnější podobě než jak je tomu doposud. V současné podobě adresy osobních profilů vypadají například takto - plus.google.com/1012993178429956136­25. A firemní profily (Stránky) nevypadají o nic lépe – například plus.google.com/b/11246237564043675­3035…

„Vanity URL“ neboli zkrácenou adresu firemních i osobních profilů na Google+ bude možné získat v blíže neurčené budoucnosti. Podobně jako na Facebooku bude tak možné mít pro osobní profil nebo firemní Stránku internetovou adresu v srozumitelnější podobě než jak je tomu doposud. V současné podobě adresy osobních profilů vypadají například takto - plus.google.com/1012993178429956136­25. A firemní profily (Stránky) nevypadají o nic lépe – například plus.google.com/b/11246237564043675­3035/112462375640436753035

První zkrácené adresy získají vybraní jednotlivci a firmy v omezeném testování a bude to možné pouze u ověřených profilů. První příklady můžete vidět už nyní – například  plus.google.com/+BritneySpears, plus.google.com/+Toyota či plus.google.com/+hugoboss. A samozřejmě plus.google.com/+googleplus

 Když Facebook zavedl zkrácené adresy profilů, rozhořel se mohutný boj o obsazení „lukrativních“ adres. Na Facebooku ovšem platí, že o zkrácenou adresu můžete kdykoliv přijít, zejména pokud jejím prostřednictvím porušujete něčí práva, tedy zejména známkové právo.

Hodnota zkrácené adresy je jedině v okamžiku, kdy potřebujete adresu svého profilu uvádět v „tištěné“ podobě – ať už třeba v podpisu v e-mail, nebo ve skutečně tištěné podobě – tedy například na reklamě. Tam ale zůstává podstatnou otázkou, jestli není poněkud kontraproduktivní dělat reklamu Facebooku (nebo Google, v tomto případě) a nebylo by lepší používat adresu na vlastním webu. A teprve odtamtud případné zájemce o konkrétní sociální profil směřovat na odpovídající sociální síť.

Zdroj: Custom URLs for profiles and pages: a first step

Našli jste v článku chybu?