Už jsou to dva roky, co Google oficiálně vstoupil na český trh. Ve výstupu pro média si pochvaluje růst svého podílu mezi tuzemskými vyhledávači. Když v roce 2006 společnost Google otevírala pražskou pobočku, měl Google v Česku podle statistik podíl na vyhledávání kolem devíti procent. Po dvou letech vyhledává s Googlem třetina českého trhu, tedy více než trojnásobný nárůst
tvrdí Google v tiskové zprávě. Dovolíme si však takové tempo růstu trochu zpochybnit. Google se sice odvolává na data z monitorovací služby Navrcholu.cz, podle které letos v červnu činil jeho podíl skutečně 30,16 procenta na trhu, ovšem v říjnu 2006 právě podle Navrcholu.cz podíl Googlu činil již 23,85 procenta a nikoliv devět procent. Od října 2006 k červnu 2008 si tedy Google připsal růst o 6,31 procentního bodu.
Každopádně oficiální vstup Googlu na český Internet není jen o růstu podílu na trhu s vyhledávacími službami, ale také o poměrně rychlé lokalizaci všemožných služeb do češtiny. Celkem za ty dva roky byly lokalizovány dva tucty služeb a programů – např. Google Maps, Google Calendar, Google Reader, Blogger.com, Google Analytics, Google News, Google Apps, Picasa Web Albums, Google Chrome, Google Earth atd … Na českou verzi YouTube však stále čekáme. (Tisková zpráva)
Aktualizace 13:45: K výše zmíněné neshodě čísel: Google opravdu začinal na devíti procentech, což bylo potvrzeno nezávislým evropským průzkumem Ipsos v roce 2006,
uvedla pro Lupu Janka Zichová z české pobočky Googlu.