Hlavní navigace

Google mění pravidla, může vaše informace více využít v reklamách

Autor: Google
Daniel Dočekal

Od 11. listopadu by měla začít platit nová Pravidla služeb Google s jedinou větší změnou. Google vás může využít v reklamě a propagaci více než dříve

Chystaná změna Pravidel (plné znění zde) přináší jednu zásadní změnu, kterou můžeme označit za další přiblížení Googlu k Facebooku. Jméno vašeho profilu a profilová fotografie může být použita v reklamě, recenzích a dalších propagačních materiálech. 

Nejde ale o využití vašeho jména a podobizny v libovolné reklamě. Vždy jde o využití založené na tom, že jste něčemu dali +1, nebo se nějakým jiným způsobem aktivně zapojili do aktivity vedoucí k „doporučení“. A je také dobré vědět, že Google nebude takto používat jména a fotografie uživatelů mladších 18 let.

Co ke změně říká sám Google: Oznámili jsme aktualizaci smluvních podmínek společnosti Google (účinnosti nabývají 11. listopadu 2013). Jde o připomenutí, aby uživatelé svá mobilní zařízení používali bezpečně, o vysvětlení, jak je důležité heslo nikomu nesdělovat, a ujasnění, jak se uživatelské jméno a profilová fotka mohou zobrazovat ve službách Google (včetně recenzí, reklam a dalších komerčních kontextů). Také došlo k aktualizaci nastavení hodnocení +1. Aktualizované nastavení má název „Sdílená doporučení“ a nabídne účinnější kontrolu nad tím, zda se jméno, profilová fotka a sdílená doporučení mohou zobrazovat v rámci reklam. 

Případné použití vašich informací můžete ovlivnit v nastavení svého účtu – v rámci Sdílení doporučení je možné vidět, jakým způsobem bude profilová fotografie a jméno použity (ano, velmi podobně, jako je tomu u Facebooku). A na stejném místě můžete toto využití zakázat.

A poslední, co je možná vhodné v této souvislosti připomenout, je, že Google už stejným způsobem vaše jméno a fotografii používal – tam, kde jste dali +1 reklamě (nezapomeňte, že toto zobrazování můžete ovlivnit ve vlastním nastavení).

V pravidlech se dále objevila malá změna v upozornění na nutnost bezpečného užívání mobilních zařízení tam, kde to může být nebezpečné, tedy zejména při řízení motorových vozidel. A také upozornění na nutnou opatrnost při nakládání s hesly.

Doplněná formulace týkající se mobilních telefonů:

Některé z našich služeb jsou dostupné pro mobilní zařízení. Nepoužívejte tyto služby způsobem, který by rozptyloval vaši pozornost a vedl k nedodržování dopravních a bezpečnostních předpisů.

Doplněná formulace týkající se účtu Google:

Aby byla zaručena bezpečnost vašeho účtu Google, heslo nikomu neprozrazujte. Za aktivitu probíhající na nebo prostřednictvím vašeho účtu Google nesete plnou odpovědnost. V aplikacích třetích stran nepoužívejte stejné heslo jako pro účet Google.

Doplněná formulace týkající se využití v reklamě:

Content 2017 - tip Footshop

Pokud máte účet Google, můžeme v našich službách zobrazit vaše jméno uvedené v profilu, profilovou fotku a akce provedené ve službách Google nebo v aplikacích třetích stran propojených s vaším účtem Google (například hodnocení +1 či zveřejněné recenze a komentáře). K těmto zobrazením může dojít i v reklamním a jiném komerčním kontextu. Budeme respektovat vaše předvolby, kterými v účtu Google omezíte nastavení sdílení a viditelnosti. Můžete například nastavit, aby se vaše jméno a fotka nezobrazovaly v reklamách.

Změna se dotýká také firemních profilů na Google+ – v reklamě a propagaci může Google používat i názvy stránek, jejich profilové fotografie i aktivity. V nastavení každé stránky pak správci najdou možnost vypnout Sdílená doporučení. Stejně jako u nastavení pro osobní účty je počáteční stav „zapnuto“.  

Našli jste v článku chybu?
14. 10. 2013 11:27
Vinczák (neregistrovaný)

Zaujímavá diskusia, ako sa tu niektorí obúvajú do spol. Google, lebo to je teraz také módne, hoci Google využíva ich údaje na cielenejšiu reklamu, ale to, že Microsoft na základe údajov o užívateľoch a ich činnosti ochotne a rád spolupracuje s tajnými službami po svete, to im zrazu nevadí...

14. 10. 2013 11:07
Kybernet (neregistrovaný)

Na druhou stranu, Google vam aspon da moznost o tom vedet a odhlasit se ze sledovani reklam. Vite o nejake jine firme tehle velikosti, ktera by se chovala stejne? MS nebo FB vam tak akorat reknou, ze jestli s jejich reklamni politikou nesouhlasite, muzete se jit nanejvys klouzat. FB ostatne ani nerespektuje mistni pravo, takze vam s klidem da do podminek, ze vsechno, co na nej nahrajete, se stava jeho majetkem, ale odpovednost za to nesete vy.