Google oznámil plán na zavedení nových metrik na měření online inzerce a doufá, že se podaří dohodnout na novém průmyslovém standardu. Brand Activate Initiative (jak je metrika označována) by mělo poskytovat lepší nástroj pro marketéry. A hlavně se pokusit jít někam dál, než k pouhým počtům kliknutí či zobrazení.
Součástí návrhu je hlavně aktivní shlédnutí a aktivní GRP – první z metrik by měla počítat skutečná zhlédnutí inzerátu a brát ohled i na to jak „hodně“ byl inzerát viděn (alespoň 50% plochy na dobu alespoň jedné sekundy). Druhá metrika používá zavedený termín z off-line reklamy (GRP = Gross Rating Point = tzv. kumulovaná sledovat v populaci). V případě internetové varianty by mělo jít o informaci poskytovanou v reálném čase.
Aktivní zhlédnutí by se mělo objevit v inzertních produktech Google již velmi brzy a zajistit inzerentům možnost platit pouze za zhlédnuté inzeráty, nikoliv pouze za inzeráty umístěné kamsi do stránky a příjemcem neviděné.