Hlavní navigace

Google zkouší obrazovou reklamu ve výsledcích vyhledávání

Marek Janouš

Zatím pouze v omezeném rozsahu na uživatelích ze Spojených států. A pozor — pro Google to nejsou „bannery“. Patrně proto, že kdysi slíbil, že ve výsledcích vyhledávání bannerová reklama nebude.

Doba čtení: 1 minuta

Jakási firma Synrgy, která prý vyvíjí stejnojmennou marketingovou aplikaci, zveřejnila na svém Twitteru obrázek výsledku vyhledání pojmu „Southwest Airlines“ na Googlu.


Autor: Synrgy

Podstatné je, že nemalou část obrazovky s výsledky pokrývá „sponzorovaný obrázek“.

Seth Berman posléze upozorňuje na podobnost s funkcí, kterou nabízí už od roku 2007 čínský vyhledávač Baidu. Obrázky ve výsledcích lze na Baidu spojit pouze s pojmy vyjadřujícími vlastní značku anebo marketingový slogan.

Další odkazy pod obrázkem, který je v tomto případě proklikem na Southwest.com, jsou již běžné, „přirozené“ výsledky vyhledávání.

Google na dotaz potvrdil zpravodajskému webu Mashable, že opravdu zkouší obrazové reklamy ve vyhledávání, a to na omezené skupině uživatelů ze Spojených států. „Search Engine Land“ uvádí, že podle zdroje zevnitř Googlu se tyto reklamy zkoušejí ve spolupráci s třicítkou zadavatelů, mezi nimi s Crate & Barrel nebo s Virgin America, a že se zobrazují pro méně než pět vyhledání ze sta.

KL2018 Tip nominace

Podle „obeznámených zdrojů“ se bude Google patrně vyhýbat a bránit tomu, nazývat tyto obrázky „bannerovou reklamou“. Spíše očekávejte něco jako „sponzorované obrazové výsledky vyhledávání“.

Kdysi totiž slíbil, že nikdy neumístí bannery na stránku s výsledky vyhledávání, připomíná SEL.

Našli jste v článku chybu?