Jakási firma Synrgy, která prý vyvíjí stejnojmennou marketingovou aplikaci, zveřejnila na svém Twitteru obrázek výsledku vyhledání pojmu „Southwest Airlines“ na Googlu.
Podstatné je, že nemalou část obrazovky s výsledky pokrývá „sponzorovaný obrázek“.
Seth Berman posléze upozorňuje na podobnost s funkcí, kterou nabízí už od roku 2007 čínský vyhledávač Baidu. Obrázky ve výsledcích lze na Baidu spojit pouze s pojmy vyjadřujícími vlastní značku anebo marketingový slogan.
Další odkazy pod obrázkem, který je v tomto případě proklikem na Southwest.com, jsou již běžné, „přirozené“ výsledky vyhledávání.
Google na dotaz potvrdil zpravodajskému webu Mashable, že opravdu zkouší obrazové reklamy ve vyhledávání, a to na omezené skupině uživatelů ze Spojených států. „Search Engine Land“ uvádí, že podle zdroje zevnitř Googlu se tyto reklamy zkoušejí ve spolupráci s třicítkou zadavatelů, mezi nimi s Crate & Barrel nebo s Virgin America, a že se zobrazují pro méně než pět vyhledání ze sta.
Podle „obeznámených zdrojů“ se bude Google patrně vyhýbat a bránit tomu, nazývat tyto obrázky „bannerovou reklamou“. Spíše očekávejte něco jako „sponzorované obrazové výsledky vyhledávání“.
Kdysi totiž slíbil, že nikdy neumístí bannery na stránku s výsledky vyhledávání, připomíná SEL.