Google představil možnost výdělku na implementaci API služby Google Maps pomocí AdSense for Maps. Po propojení konkrétní mapy s účtem v rámci PPC systému Google AdSense se v implementované mapě budou zobrazovat inzeráty v kontextu k dané lokalitě, která je právě na mapě vyobrazena.
Výhoda tohoto druhu reklamy spočívá v jejím přizpůsobení se konkrétní lokalitě. Obsah reklamy je volen podle aktuálního zobrazení na mapě a po následném pohybu po ní je dále aktualizován. Při zobrazení konkrétního města tak uživatel vidí například upoutávky na lokální hotely, restaurace nebo obchody,
popisuje Google novinku v tiskové zprávě.
Google se v posledních měsících snaží s AdSense proniknout kam to jen jde. Před časem byla například představena reklamní jednotka pro zaparkované domény, po které někteří uživatelé dlouho volali. Využití tradičních reklamních jednotek z programu AdSense totiž je u zaparkovaných domén vyloučeno.