Hlavní navigace

PPC

Odkud přicházejí zákazníci do e-shopů? Vyhledávání pořád vede

Ať chceme, nebo ne, vyhledávání je stále zdrojem skoro poloviny návštěvnosti a ta přímá hraje skoro třetinovou roli. Česká čísla bohužel ve studii nejsou.

Daniel Dočekal

4. 4. 2016 9:20
| 2

Google odstraní reklamy z pravého sloupce vyhledávání, přidá nahoře

Google mění zobrazování reklam ve výsledcích vyhledávání a přibližuje desktopovou podobu té mobilní.

David Slížek

22. 2. 2016 9:47
| 6

Seznam prohrál v kauze zneužitých ochranných známek v inzerátech

Kolínská firma si stěžovala na vyhledávač u soudu za to, že neodstranil placené odkazy, ve kterých byly neoprávněně používány její značky.

Jan Beránek

12. 2. 2016 12:06
| 9
Komentář

Pozor na finančák, aby vám nedoměřil DPH za online reklamu

Pokud provozujete e-shop, asi ten problém znáte: jak při kontrole finančnímu úřadu prokázat, že online reklama kdysi před rokem skutečně proběhla?

Lukáš Taragel

22. 6. 2015 8:42
Rozhovor

Filip Kahoun (H1.cz): Příliš mnoho náčelníků a málo indiánů

Méně šéfů, méně oddělení, rozšíření služeb. První velký krok nového šéfa největší české online marketingové agentury má dát „přemanažerované“ firmě nový směr.

David Slížek

4. 3. 2015 6:30
| 1
Komentář

Google okrádá úspěšné klienty AdSense, tvrdí anonym. Jak to je?

Lidé milují konspirace a platí to i tam, kde pro ně není reálný základ. Paradoxně nemusí jít o UFO či Elvise, stačí i Google. A na základě konspirací mohou padat i žaloby.

Daniel Dočekal

23. 5. 2014 6:30
Startupy

Na „Investor Pitch“ zaujalo automatické zadávání PPC kampaní, ale i plyšák Wrr

Sedm projektů se v úterý představilo v Hradci Králové na setkání spolupořádaném s Czech ICT Alliance. Tři z nich získaly pozvání na Pioneers Festival do Vídně.

Marek Janouš

10. 10. 2013 6:30

Odstartoval PPC systém mClick, nová pardubická konkurence AdWords a Skliku

Pardubická firma Chovanec Media (o které jsme na Lupě před několika měsíci psali v trochu jiných souvislostech) dnes spustila nový PPC reklamní systém mClick, který se podle ní má stát přímou konkurencí služeb eTarget, AdWords od Googlu nebo Sklik od Seznamu. Systém mClick.cz má klientům nabídnout tři možnosti využití: tou první je samozřejmě inzerce svých produktů a druhou naopak vydělávání na reklamách umístěných na svém webu. Třetí možností má být příjem z provize, kterou má zákazník…

David Slížek

12. 11. 2012 18:20
| 5

Internetová reklama v roce 2011 a letošní výhledy: opatrný optimismus

Výdaje do internetové display reklamy na českém trhu loni meziročně poklesly o necelá čtyři procenta. Celkové výdaje do reklamy na Internetu ale zřejmě vzrostly. Letos se bude dařit PPC a videoreklamě.

Martin Vyleťal

18. 1. 2012 6:30
| 1

Reklama na YouTube pomocí Google AdWords

YouTube navštíví každý měsíc asi tři čtvrtiny českých uživatelů Internetu, jsou zde široké možnosti cílení, zajímavé formáty reklam, inzerovat zde můžete začít téměř okamžitě a ani nemusíte mít miliónové rozpočty. Zní to dobře, že ano? Ale jak to vlastně celé funguje?

Helena Šimková

25. 8. 2011 6:25
| 5

Google jako gigantický prodavač pojistek a hypoték

Google letos vydělává kolem tří miliard dolarů za měsíc a 97 procent příjmů mu plyne z kontextové reklamy. Analytická firma Wordstream vybrala deset tisíc klíčových slov, za která jsou inzerenti ochotni zaplatit nejvyšší částky, sloučila je podle oborů a vydala pozoruhodnou statistiku dvaceti nejlukrativnějších odvětví v PPC reklamě. Nepřekvapí, že na prvním místě jsou finanční služby, které zákazník nemůže jen tak snadno opustit – tedy pojištění, půjčky a hypotéky. U nejdražších klíčových slov…

Petr Kočí

21. 7. 2011 7:54
| 1

Kontextová reklama a nekalá soutěž znovu na pořadu dne

Používáte kontextovou reklamu? A víte, že s využíváním jmen firem, produktů a ochranných známek coby klíčových slov to není tak jednoduché? Jaký je průběh právních bitev u evropských soudů?

Josef Aujezdský

10. 5. 2011 6:30

Internetová reklama v roce 2010 a letošní výhledy: optimismus

Žije váš server či firma internetovou reklamou? Pak vás jistě budou zajímat jak loňské výsledky, tak prognóza na letošní rok. Zn: optimistická nálada.

Patrick Zandl

3. 3. 2011 6:25

Nákup H1 přijde Ataxo na 45 milionů Kč

Zatím největší z letošních internetově marketingových transakcí, pohlcení PPC specialisty H1 konkurenční firmou Ataxo, dostala finanční rozměr. Ataxo ohodnotilo firmu H1 na 45 milionů Kč. Rozklíčujme si konstrukci celé transakce.

Patrick Zandl

18. 2. 2011 6:30

David Špinar: kromě Ataxa byla na stole druhá nabídka na koupi H1

Jeden ze zakladatelů právě prodané společnosti H1 hovoří nejenom o prodeji společnosti, ale i o tom, jak vidí budoucnost internetového marketingu a reklamy.

Patrick Zandl

31. 1. 2011 6:30

Ataxo a H1 letos plánují obrat 250 milionů Kč

Společnosti Ataxo a H1 zaměřené na PPC reklamu a SEO, plánují pro letošní rok obrat 250 milionů Kč při 150 zaměstnancích. Prohlásil to na tiskové konferenci Ataxo při příležitosti odkupu 100% podílů ve společnosti H1 šéf českého Ataxa Marek Martin. H1 zůstane zachována jako samostatná společnost zaměřená na větší firmy vyžadující specifický přístup, Ataxo se dále bude soustředit na SME segment malých a středních společností a využívat potenciál nevyužitých zakázek, které H1 nestíhalo zpracovat. 

Patrick Zandl

12. 1. 2011 13:59
| 2

S čím přišly české PPC systémy v roce 2010

Co se v loňském roce událo v PPC systémech aktivních na našem trhu? Nebylo toho málo, od nového Skliku přes remarketing, search funnels až po umírající AdFox.

Markéta Kolerusová

12. 1. 2011 6:25
| 5

Konference WebTop100 poradí, jak na účinný online marketing

Na otázku Jak zlepšit web a internetový marketing? se pokusí odpovědět odborná konference WebTop100, která se koná v úterý 19. října 2010. Má za cíl přiblížit aktuální trendy a přinést inspiraci na poli firemní propagace na internetu. Účastníci se mohou těšit na taková témata jako jsou nástroje na testování použitelnosti, způsoby jak úspěšně kombinovat PPC a SEO, krizová komunikace na webu, či jak spustit affiliate program. Nebude chybět pohled na vývoj kvality webových prezentací českých firem…

Redakce

7. 10. 2010 6:48

Sun Marketing žaluje blogera za test PPC agentur

Společnost Sun Marketing, která se zabývá internetovým marketingem a reklamou na Internetu, podala žalobu na Roberta Štípka, PPC konzultanta, kvůli jednomu slovu ve článku, který zveřejnil na konci března na svém blogu. Sun Marketing považuje Štípkovo jednání za nekalosoutěžní a požaduje u soudu omluvu a finanční satisfakci ve výši 100 tisíc korun. Kromě nesmyslnosti celé kauzy jde o další příklad nezvládnuté krizové komunikace firmy.

Martin Vyleťal

5. 8. 2010 6:30

Záhada zvaná odměňování PPC agentur

Rozruch, který způsobil nedávno zveřejněný test PPC agentur, naznačil, jak velkou záhadou je pro mnoho lidí fungování PPC systémů a jak rozmanité jsou způsoby zpoplatnění těchto služeb. Podívejme se tedy společně na nejčastěji používané metody odměňování tuzemských agentur, na jejich výhody a možná úskalí. Pro každého klienta totiž může dávat po finanční stránce největší smysl jiné řešení.

Helena Papírníková

27. 7. 2010 6:30

Seznam.cz: u inzerátů ve vyhledávači nyní i screenshoty

Seznam.cz začal na stránce s výsledky vyhledávání zobrazovat u všech inzerátů ze systému Sklik, které se objevují nad výsledky hledání, screenshot odkazované stránky. Česká portálová jednička tak navazuje na experiment se zobrazováním screenshotů u inzerátů nad výsledky vyhledávání ve světě (tj. na globálním webu). Před několika týdny jsme se po kladném zhodnocení získaných zkušeností rozhodli k nasazení screenshotů i do běžného vyhledávání na Seznamu, píše Jiří Chomát na stránkách blogu…

Jiří Macich ml.

23. 7. 2010 8:39

Sklik nově na Sauto.cz

Portál Seznam.cz rozšířil obsahovou síť kontextového reklamního systému Sklik o webové stránky Sauto.cz. Tímto krokem jsme se přiblížili lepšímu cílení na další odvětví v PPC reklamě na Seznamu a jsme schopni přivést potenciální zákazníky i z oblasti auto-moto, uvádí Stanislav Plecitý z týmu služby Sklik. Sauto.cz je inzertní server orientující se na automobily a motocykly. Reklama ze systému Sklik se zobrazuje pod formulářem, kde uživatelé mohou specifikovat o jaké vozidlo mají zájem.

Jiří Macich ml.

13. 4. 2010 11:38

Uživatelé Google AdWords musí vyčíslit a uhradit DPH

I přes nelibost řady provozovatelů menších webových stránek je faktem, že od 1. ledna 2010 musí být v České republice uživatelé služby Google AdSense zároveň i plátci daně z přidané hodnoty, přestože svým obratem se ještě povinnému plácovství ani zdaleka neblíží. Změny v zákonu o dani z přidané hodnoty se ovšem týkají i podnikatelů, kteří by chtěli sami aktivně inzerovat své služby či produkty v rámci reklamního systému Google AdWords. Tématu se podrobněji věnuje dnešní článek Příjemce reklamní…

Jiří Macich ml.

9. 3. 2010 9:56

Google AdSense a povinná registrace k DPH

V souvislosti s letošními změnami zákona o DPH vzniká mnohým poskytovatelům služeb do jiných členských států Evropské unie registrační povinnost. Prvním poskytnutím takové služby se její poskytovatel stává plátcem DPH, i kdyby se jednalo o pouhý přivýdělek, například reklamou Google AdSense. Musí každý český občan, který chce nechat své stránky vydělávat pomocí tohoto reklamního systému, být automaticky plátcem DPH? A pokud ano, co to v praxi znamená? Výbušné téma internetových diskusí…

Jiří Macich ml.

8. 2. 2010 13:49

Avast panikaří: na Seznamu je virus

Všem uživatelům, kteří používají k ochraně svého počítače český antivirový program Avast a rozhodli se dnes dopoledne načíst některou ze stránek serverů Novinky.cz, Sport.cz a Super.cz, bylo zobrazeno výstražné hlášení, že jejich počítač se snaží napadnout zákeřný trojský kůň. Jde ovšem o falešný poplach, Avast si špatně vykládá javascriptový kód nové verze reklamního systému Sklik. S potížemi tedy počítejte, na nápravě se údajně pracuje.

Patrick Zandl

3. 2. 2010 13:05

Seznam.cz spustil nový Sklik, rozšíření obsahové sítě přijde nejdříve v létě

Portál Seznam.cz spustil dopředu avizovanou novou verzi PPC systému Sklik, kterou vytvořil již ve vlastní režii. Česká portálová jednička vytvořila vlastní aplikaci pro správu PPC kampaní a nové uživatelské rozhraní pro klienty systému Sklik. Má jít o nejrozsáhlejší projekt, který se kdy ve firmě Seznam.cz realizoval. Podílel se na něm tým, který má zkušenosti z jiných velkých projektů a pomoc poskytli i výzkumníci fulltextu a kolegové z mapového týmu. To, že jsme projekt spustili přesně, jak…

Jiří Macich ml.

3. 2. 2010 6:53
| 8

Optimalizace výkonnosti webu – aneb jak naučit váš web více vydělávat

Máte pocit, že optimalizaci pro vyhledávače již má zvládnutou většina vašich konkurentů a PPC pro vás začíná být neúměrně drahé? Nový náskok před konkurencí můžete získat v optimalizaci výkonnosti vašeho webu – získáte díky tomu více zákazníků při stejných nákladech na propagaci!

Martin Snížek

3. 12. 2009 6:25

Tomáš Búřil: Atlas neumírá, bude pro late adopters

Dnes vám nabízíme rozhovor s Tomášem Búřilem, který dříve působil ve vedení Seznam.cz a nyní je výkonným ředitelem pro obchod a marketing Centrum Holdings. Budeme si s ním povídat nejen o budoucnosti Atlasu, ale i internetové reklamy.

Patrick Zandl

30. 11. 2009 6:30

Botnety se starají o 40 procent podvodných kliknutí na reklamu

Společnost Click Forensics tvrdí, že 14 procent všech zaznamenaných kliknutí na webovou reklamu je výsledkem podvodu, nikoliv reálného zájmu uživatele. Došla prý k tomu analýzou dat ze tří stovek různých reklamních sítí. Reklamní sítě samozřejmě umělé klikání na reklamu výslovně zakazují a většina jich má i nějaký ten mechanismus pro vyhodnocování legitimnosti zaznamenaných kliknutí, který je zejména u PPC reklamy velmi důležitý. Ve třetím čtvrtletí tohoto roku byly za čtyřiceti procenty…

Jiří Macich ml.

3. 11. 2009 13:12
| 9

ETARGET díky licenční spolupráci také v latinskoamerické Kolumbii

Reklamní systém ETARGET testuje nový koncept pro expanzi do světa na bázi licenční spolupráce. Síť kontextové reklamy pod značkou ETARGET se tak objeví i v pro našince trochu exotické Kolumbii. Našim partnerům jsme poskytli práva na používání značky, dodali jsme jim technické rozhraní a know-how. Jde o zkušené internetové podnikatele. Jeden z nich je původem z Maďarska, kde byl naším pravidelným inzerentem. Tato licence je prvním experimentem, a pokud se podaří, rádi půjdeme stejným způsobem i…

Jiří Macich ml.

30. 10. 2009 15:36