Google si už v roce 2008 patentoval poněkud strašidelný nápad: jeho kontextový reklamní systém by mohl nabízet uživatelům inzerci nejen na základě toho, co na webu čtou nebo co píšou v e-mailech, ale také podle zvuku na pozadí telefonních hovorů.
Jak by to konkrétně mohlo fungovat? The Next Web nabízí následující příklad: když software během telefonního hovoru zaznamená zvuk deště, může nám po zavěšení nabídnout reklamu na deštník.
Patent nazvaný Inzerce založená na okolním prostředí obsahuje i další nápady. Reklamy by mohli inzerenti cílit také na základě analýzy fotografií a videí, která lidé telefonem pořídí. Pokud by Velký Google naznal, že jsme právě s milenkou na dovolené v Praze, mohl by nám rovnou nabídnout romantickou večeři v nedaleké restauraci specializované na obírání turistů.
To, že si Google takové nápady patentoval, samozřejmě neznamená, že je také uskuteční. Je to ale hezká ilustrace toho, jak technologické firmy přemýšlejí o svých uživatelích.