Do Česka dorazila další z cloudových služeb na poslech, nákup, ukládání a synchronizaci muziky, tentokrát z dílny Googlu. Jeho Hudba Google Play obsahuje kromě světových hitů také českou produkci všech možných žánrů a druhů. K dispozcici jsou katalogy skoro 50 hudebních vydavatelství, uvádí Google. Na licenčních podmínkách spolupracoval český Google s místním Ochranným svazem autorským (OSA).
Hudbu mohou uživatelé nakupovat v obchodě Google Play, pro přehrávání a organizování hudební sbírky pak slouží speciální aplikace. Hudební kolekce se synchronizuje napříč zařízeními, která uživatel používá. Kromě aplikací pro OS Android můžete službu používat také prostřednictvím webového rozhraní obchodu Google Play. Oficiální aplikace pro iOS chybí. Nechybí ani možnost hudbu stáhnout do počítače ve formátu MP3 pro offline poslouchání.
Google Hudba Play nabízí možnost nahrát si zdarma do cloudu kromě nově koupené muziky také skladby pořízené jinde. K uploadu skladeb slouží speciální program Správce hudby, který si uživatel musí stáhnout a nainstalovat do počítače (hledejte jej ve webovém rozhraní pod tlačítkem Nahrát hudbu). Do cloudu si uživatel může zdarma uložit maximálně 20 tisíc písniček. Pro srovnání – obdobný iTunes Match od Applu umožňuje uložit až 25 tisíc skladeb, ovšem za poplatek 25 USD ročně.
Kromě jednorázových nákupů Google nabízí také neomezený přístup k hudbě za měsíční předplatné 149 Kč (do 15. listopadu je služba Hudba Google Play Naplno v akci za 129 Kč). Předplatné kromě neomezeného přístupu k hudbě umožňuje poslouchat také streamované rádio nebo vytvářet svou personalizovanou stanici podle vlastního vkusu.
Jaké jiné možnosti hudební fandové kromě české lokalizace Google Hudba Play v Česku mají? Kromě českého projektu MusicJet (149 Kč/měsíc za plný servis), pro české uživatele funguje mimo jiné také Deezer (6,99 eur) nebo Rdio (180 Kč/měsíc). Na vstup dalších světových hudebních služeb si zřejmě ještě počkáme.
Google také českým interpretům otevřel možnost svou hudbu prostřednictvím Google Play prodávat. Hudebníci mohou své skladby nabízet přes platformu Artist Hub (Centrum pro umělce). Funguje to tak, že si vytvoří svou stránku na Google Play (Google si za to účtuje zřizovací poplatek 25 USD), nahrají svou muziku (ve formátech WAW nebo FLAC) a určí si cenové podmínky (muzika se dá nabízet i zdarma). Z utržených peněz si pak Google strhne 30% provizi, zbylá částka putuje hudebníkovi.